2 schermen tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roentjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

ik heb een 24inch beeldscherm die 2 stekkers gebruikt bij het aansluiten van mijn beeldscherm en nu zou ik graag een extra beeldscherm er bij plaatsen mijn enige probleem is dus waar sluit ik het extra beeldscherm aan het is een gewone wat oudere monitor 19inch volgens mij, ik moet dus iets hebben dat er voor zorgt dat ik meerdere schermen kan aansluiten op mijn pc.
is dit een soort splitter dat ik zoek of wat is nodig om dit te doen ik weet dat ik iets extra's zal moeten kopen alleen heb geen idee wat dat is!
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
bij voorbaat dank

roentje

Dus je hebt al 2 schermen en wil er nog 1 bij?
Ik heb ooit een videokaartje erbij gekocht, toen had ik 4 schermen op me PC

Gr Marijn

moet je wel 2 stekkers gebruiken
lees de handleiding van je monitor en je videokaart eens

Vaag verhaal.

Elke monitor heeft twee stekkers, één voor de 220 volt en één richting de PC voor het beeld, maar ik krijg het idee dat je wat anders bedoeld.

Of je twee monitoren kan aansluiten hangt af van de video kaart in je PC.
Als deze maar één aasluiting heeft is je probleem alleen op te lossen met een nieuwe video kaart of een tweede er bij (iets wat niet altijd kan).

Stel je video kaart heeft twee aansluit mogelijkheden, gaan ze dan nu ook beide naar je 24" monitor? Ik denk dat je dan een kabel te veel gebruikt.
Ook op een monitor zitten vaak twee aansluitingen, maar je hoeft er maar één van te gebruiken.

De blauwe aansluiting met 15 pinnen is een VGA, al wat ouder maar je komt ze nog vaak tegen. De witte is een DVI en komt in diverse varianten voor.
Als je een videokaart met een VGA en DVI uitgang hebt zou ik de 24"aan de DVI hangen en de 19" aan de VGA uitgang.
Als je videokaart 2x DVI heeft maakt het niet zo veel uit.

Splitters bestaan wel, maar zijn zeer ongebruikelijk en wat heb je aan twee keer het zelfde beeld naast elkaar? Een tweede monitor is juist handig om meer bureaublad te hebben.

N.b. als je twee monitoren gaat gebruiken moet je elk e.a. aan passen in je beeldscherm configuratie. Waar precies hangt een beetje af van je Windows versie.
Geef eens iets meer informatie over je video kaart en de monitoren die je hebt, anders wordt het lastig een concreet antwoord te geven.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Roentje bedoelt zeer waarschijnlijk dat er op de 24" monitor een DVI en een VGA connector zit.
Wellicht heeft hij ze beide op een grafische kaart met beide mogelijkheden aangesloten :p

@Roentje
Je hoeft maar één van de twee 'stekkers' te gebruiken: ofwel de VGA, ofwel de DVI-aansluiting
Wat je moet kopen is een tweede grafische kaart.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties ik heb idd 2 stekkers de VGA en de DVI een blauwe en een brede witte, ik hoef dus maar 1 van deze 2 stekkers aan te sluiten? mijn videokaart zit nu vol aan aansluitingen door 1 scherm dit is dus mijn probleem als ik een 2e scherm wil aansluiten omdat er geen aansluiting meer is.
maar als mijn scherm maar 1 aansluiting nodig heeft moet dit dus op te lossen zijn en ik ga het nu proberen

oke het werkt geweldig bedankt voor jullie reacties

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan