2 schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corpsecreator

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo helpmij

Ik heb een vraag over het aansluiten van 2 beeldschermen op 1 pc. Ik heb net een nieuwe tv gekocht en wil deze graag als 2e beeldscherm gaan gebruiken. Maar omdat ik soms tv wil kijken/xboxen op mn tv en computeren tegelijk moet het mogelijk zijn tussen 1 scherm en 2schermen te wisselen. weet iemand hoe je dit voor elkaar kan krijgen?
Moet ik voor deze functie een beter videokaart hebben? ik heb nu een chipset op het moederbord (ASRock M3A785GXH/128M). ATI Radeon HD 4200 Gedeeld videogeheugen (UMA).

Hi,
als je simpel 2 schermen wilt aansluiten en de TV als beeldscherm en als TV wilt gebruiken zul je toch een videokaart met 2 uitgangen moeten hebben waarvan er dan toch 1 in staat moet zijn om met de TV te "praten".
Uit jouw vraag lees ik dat je een HD 4200 hebt, maar als onboard video en ik denk dat dat niet gaat werken voor jouw wens.

Hou tijdens het project wel steeds in de gaten dat je videokaart een behoorlijke kwaliteit naar de TV stuurt. Ik ben tevreden met mijn PC-video (DVI/HDMI) ->TV/HDMI en op DVI-2 het 2e beeldscherm

Wat bedoel je met 2 uitgangen? Het moederboard kan 2 vga-kabels en de tv heeft een vga-ingang. Ik heb al geprobeerd de tv aan te sluiten als scherm en dat werkt, maar ik heb nog niet gekeken of ik dan tegelijkertijd de andere monitor kan gebruiken omdat ik niet weet hoe ik dat precies moet instellen

Hi,
volgens de fabrikant hoort er ook een driver en utilities CD bij het moederboard te zitten. BTW: Ik zag daarop 3 video connectoren.(VGA,DVI en HDMI) voor de versie met HD 4200.

Hoe dan ook:
volgens de gegevens van de fabrikant moet de onboard VGA dual-monitor ondersteunen (EN/US manual pag. 22). Daarbij kan je de VGA gebruiken en (DVI of HDMI). De omschakeling doe je dan kennelijk via het bureaublad/eigenschappen. (Volgens mij kan het ook met de geleverde ATI-software)
Het plaatje is volgens mijn zoekresultaat jouw mobo-achterkant

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    18,2 KB · Weergaven: 44
dat plaatje klopt met mijn mobo. maar daar zit dus maar 1 VGA op. Ik heb nu even geen HDMI bij de hand dus die zal ik morgen moeten halen, dan even verder kijken. De utilities CD heb ik al geïnstalleerd toen ik de pc net in elkaar had gezet. bedankt voor de hulp

nog 1 opmerking tot slot; er bestaan verlooppluggen voor dvi naar VGA

Ik ben hier ook mee bezig, maar bij mij zijn 2 monitors
Probleem powerpoint gaat open op scherm 2
Maar een dvd rechtstreeks op 2 laten starten lukt me niet
ik kan wel met uitbreiden mijn player verschuiven naar scherm 2
Probleem scherm 2 staat 10 meter verder in mijn zaak
zodus kan met de muis er niet bij

Bestaat er gaan progje die je toelaat op gemakkelijke wijze 2 schermen te beheren

Het is inmiddels gelukt met een HDMI kabel om de 2 schermen aan te sluiten en alles werkt goed. Ik vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om geluid door de speakers van de tv laten komen (aangezien het een HDMI is) en hoe moet dat dan?

Hi,
ik heb dat opgelost door de koptelefoonuitgang van de pc naar de aux ingang van de versterker te sturen. Er schijnt een directere oplossing te zijn, maar omdat dit voor mij werkte heb ik niet verder gezocht.

Hi,

dat ik de omweg heb genomen komt waarschijnlijk omdat ik een DVI (Geforce 9500 GT)heb geconverteerd naar HDMI.
Jij zit nu kennelijk rechtstreeks op HDMI en dan zou het toverwoord een hardwareinstelling op OF de video OF de audio zijn SP/DIV Edit: moet zijn S/PDIF

Laatst bewerkt:
Hi,

helaas weet ik daar geen direct antwoord op. Via het configuratiescherm of de software van audio- of video-kaart zou dat dan te vinden moeten zijn.
(Althans wat ik bij nazoeken las).
Misschien iets voor een mee-lezer?

dat is het scherm van de software van de geluidskaart. Om de een of andere reden staat er geen schuif bij SPDIF?

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    44,5 KB · Weergaven: 34
Hi,

dat plaatje geeft hetzelfde als bij mij aan. Waarmee je dan niet geholpen bent.

Probeer eens Google met:
de naam van je videokaart/chip en dan audio (of digital audio) HDMI en wat variaties daar op

Op dit moment ben ik door mijn mogelijkheden heen: .. jammer ..

ik ga even kijken of het installeren van wat HDMI Audio drivers werkt. misschien helpt dat

Hi,
dit onderwero heeft mij weer tot wat uitzoeken aangezet.

Op mijn systeem kan ik kennelijk wel digital-audio krijgen over HDMI.

Ik moet daar voor met een spdif kabel een verbinding maken tussen de spdif connector op het mobo en de overeenkomstige connector op de grafische kaart.
Misschien stuurt dat wat bij?

hmm klinkt vrij logisch eigenlijk. Probleem is dus dat ik die chipset gebruik waar waarschijnlijk geen connectoren op zitten. Alsnog een grafische kaart aanschaffen misschien? Eerst maar eens de pc openmaken en uitzoeken of er wat mogelijk is, maar dat ga ik wel morgen doen.
bedankt voor de hulp =]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan