2 Scripts gaan niet samen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gabrio

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Berichten
40
Goedendag!
Ik heb eerst een sound scriptje geinstalleerd!
Hier de code:

<script LANGUAGE="JavaScript">
<!--
// Preload and play audio files with event handler (MouseOver sound)
// designed by JavaScript Archive, (c)1999
// Get more free javascripts at http://jsarchive.8m.com

var aySound = new Array();
// Below: source for sound files to be preloaded
aySound[0] = "sound.mp3";

// DO NOT edit below this line
document.write('<BGSOUND ID="auIEContainer">')
IE = (navigator.appVersion.indexOf("MSIE")!=-1 && document.all)? 1:0;
NS = (navigator.appName=="Netscape" && navigator.plugins["LiveAudio"])? 1:0;
ver4 = IE||NS? 1:0;
onload=auPreload;

function auPreload() {
if (!ver4) return;
if (NS) auEmb = new Layer(0,window);
else {
Str = "<DIV ID='auEmb' STYLE='position:absolute;'></DIV>";
document.body.insertAdjacentHTML("BeforeEnd",Str);
}
var Str = '';
for (i=0;i<aySound.length;i++)
Str += "<EMBED SRC='"+aySound+"' AUTOSTART='FALSE' HIDDEN='TRUE'>"
if (IE) auEmb.innerHTML = Str;
else {
auEmb.document.open();
auEmb.document.write(Str);
auEmb.document.close();
}
auCon = IE? document.all.auIEContainer:auEmb;
auCon.control = auCtrl;
}
function auCtrl(whSound,play) {
if (IE) this.src = play? aySound[whSound]:'';
else eval("this.document.embeds[whSound]." + (play? "play()":"stop()"))
}
function playSound(whSound) { if (window.auCon) auCon.control(whSound,true); }
function stopSound(whSound) { if (window.auCon) auCon.control(whSound,false); }

function MM_swapImgRestore() { //v3.0
var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a)&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}

function MM_preloadImages() { //v3.0
var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
if (a.indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a;}}
}

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers.document);
if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_swapImage() { //v3.0
var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
if ((x=MM_findObj(a))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
</script>





En ik heb een aantal roll-over buttons in Dreamweaver gemaakt:

<body bgcolor="#FFFFFF" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" onLoad="MM_preloadImages('images/home_02bw.gif','images/home_07bw.gif', 'sound.mp3')" >

Als ik in de body het stuk van onLoad=" " eruit haal.
Dan werkt het sound script wel! Maar anders werkt alleen het roll-over script.

Oplossing?
 
Ik ben niet zo'n javascript deskundige maar het lijkt me niet logisch dat je een .mp3 bestand opgeeft bij "onLoad="MM_preloadImages"
 
Ohja foutje. Dat had ik geprobeerd om te kijken of dat wel werkte. Maar dat heb ik per ongeluk niet verwijderd.
 
Heb je de pagina toevallig ergens online staan?

Dan kan ik er misschien ff naar kijken.

:)
 
Hoi,

In het script om je mp3 af te spelen staat ergens een onload functie. Deze wordt erboven aangeroepen: 'onload=auPreload;'.

Dit regeltje mag je verwijderen en dan voeg je aan de onLoad, in je body-tag, hetvolgende toe: auPreload();

Dat wordt dus:

PHP:
onLoad="MM_preloadImages('images/home_02bw.gif','images/home_07bw.gif'); auPreload();"

Succes :)
 
Thnx! Het werkt! Klinkt ook heel logisch :) Gewoon een dubbele variabelen... Maar ik ben nog niet zo gevorderd in JAVA. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan