2 servers, backupserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
hallo allemaal,

ik moet een server in een test omgeving opzetten, hier moet ik 2 servers met elkaar verbinden en 1 moet synchroniseren met de 1ste server
Echter heb ik geen idee hoe ik dit instel.

iemand die weet waar ik zoiets uitgelegd kan vinden?

alvast bedankt:thumb:

feint

Laatst bewerkt:
installeer server 1, installeer server 2, gooi ze in een netwerk, gebruik een programmaatje voor het backupen (Norton Ghost kan het al via netwerk) of syncroniseren en klaar ben je!

|Voor de rest kan google je vast wel helpen met het opzetten van de server|

Bedankt, dat is zeker een mogelijkheid

echter moet het ook mogelijk zijn dit via servers zelf te kunnen regelen zonder externe software hiervoor te hoeven gebruiken.

Als niemand daar iets op weet dan is het zeker een oplossing om norton of dergelijke te gebruiken

alvast bedankt voor je reply:thumb:

Als het je erom gaat dat op beide servers een gedeelde map staat die precies gelijk is, dan zijn er 2 ingebouwde mogelijkheden:
1. FRS (=File Replication System) als je W2003 hebt zónder R2 aanduiding. Achtergrondinformatie: hier. Hulpmiddel bij troubleshooten (nadat je het hebt opgezet) is Ultrasound i.c.m.Windows File Replication Service Management Pack Guide. Troubleshooting tips: hier
2. DFS Namespace als je W2003 hebt mét R2 aanduiding. hier en hier, hier, hier en hier vind je er informatie over.

Verder natuurlijk W2003 boeken (en/of google) raadplegen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reply, ik zal het even doorlezen en ik ben er zeker van dat ik er dan wel uit kom.

bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan