2 servers simultaan updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ganjagoblin

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
in mijn bedrijf bevinden zich 2 dataservers.

en nu vroeg ik mij af hoe ik deze 2 dataservers simultaan hun data zou kunnen updaten.

Je bedoelt dat ze gegevens onderling uitwisselen? En welke gegevens bedoel je dan? Als het alletwee domain controllers zijn dan heeft microsoft al een deel voor je geregeld. Als je meer wil dan moet je je verdiepen in het replicatie mechanisme van microsoft (bv even opzoeken in google).

Maar als je bedoelt dat de gebruikers data over twee servers gecopieerd moet worden dan denk ik dat je daar zelf een batchbestand voor moet schrijven.

Of bedoel je iets helemaal anders?

Het gaat eerder om totale serverlokalen. Iedere gelijkaardige server wisselt onderling gegevens uit.

een voorbeeldje: een gebruiker slaat iets op bij de dichtsgelegen dataserver in de buurt, laten we zeggen locatie 1. Die server moet dan automatisch via een zo snel mogelijke verbinding (zo goed als gelijktijdig) en op zo'n stabiel mogelijke mogelijke manier de gegevens doorsturen naar de dataserver op locatie 2. en ook vice versa.

Ook updates die op bvb de sql-server op locatie 1 worden doorgevoerd, moeten meteen ook bij locatie 2 terechtkomen. en ook weer vice versa.

De vraag is nu: 1. Welk medium is het meest aangeraden om te gebruiken? (glasvezel/darkfiber/(wan?)/draadloos)
2. Heb ik programma's of bijkomende software nodig?

GrTz GanjaGoblin

Je bedoelt eigenlijk clusteren? Dat meerdere servers samen dezelfde taak redundant uitvoeren? Je ziet ze als een (virtuele) server maar eigenlijk zijn het een aantal aan elkaar geknoopte servers.

Dat kan wel, maar dat is nog niet zo simpel.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Zou iemand mij dit principe kunnen uitleggen? of waar zou ik informatie inverband met clusteren kunnen vinden? Werkt dit ook als de servers op verschillende locaties staan? Welke verbinding zou ik het best kiezen om een zo snel mogelijke (bijna simultane) update tot stand te kunnen brengen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan