2 servers tot één??

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
ik heb twee servers één staat bij mijn vriend en de andere bij mij.
er4 staat precies de zelfde site op.
maar nu is mijn vraag kan ik zeg maar die twee tot één server maken??
dat ik naar de site ga en dan pakt hij of server 1 of server 2 of alle bij tegelijk dat hij sneller is.

heb win 98 + win xp besturings stysteempjes
en gebruik apache met daar bij mysql + php.
en ik heb zelf nog een gewoone host via lycos:P
als ik dus iets op mijn site moet zetten die altijd aan staat is dat die en als het geen php of mysql is dan heb ik nog een wanadoo siteje:rolleyes:
ik hoop dat de vraag zo duidelijk zover je het duidelijk kan noemen is.:rolleyes:
stel gerust vraagen over de vraag.:)

Hier de zelfde vraag en diverse antwoorden van iemand met een soort gelijk probleem/vraag. (Engels)

Deel van het antwoord al daar, maar lees de hele tekst even.

SSL certificates for server include a HOST IDENTIFIER. That host identifier can be either an IP address, or a FQHN. If it is an IP address, then obviously, it is only good at the server's IP (in fact, users woudl have to type https://ip-address, since typing in the host name means that the browser can't guarantee the host IP address, and threfore, the IP-based cert is no good).

But if the cert is based on host name (FQHN), then the IP address is completely irrelevant, and you can switc IP addresses at will. In fact, in a load balanced/round robin setup, where there are multiple servers for the same FQHN, it HAS to work that way.
Bron: www . experts-exchange.com/Networking/Q_20775091

Laatst bewerkt:
ik kom er niet echt, ik heb de text wel 3 keer doior gelezen maar snap er geen barst van.
mijn engels is ook niet hele maal zo:rolleyes: .
kan iemand een link geven die nederlands is of kan iemand het hier in het nederlands vertellen?

Hopelijk is deze info duidelijker (helaas weer in het Engels...)

Het gaat dus om een techniek die 'round robin' genoemd wordt.

Je DSN naam (FQHN) moet dus worden gekoppeld aan meerdere IP adressen.

Dit is echter iets dat je met je provider moet regelenen, als jullie allebij bij Wanadoo zitten is dat misschien wel mogelijk, bel hun help desk eens...

Geplaatst door Withaar
Hopelijk is deze info duidelijker (helaas weer in het Engels...)

Het gaat dus om een techniek die 'round robin' genoemd wordt.

Je DSN naam (FQHN) moet dus worden gekoppeld aan meerdere IP adressen.

Dit is echter iets dat je met je provider moet regelenen, als jullie allebij bij Wanadoo zitten is dat misschien wel mogelijk, bel hun help desk eens...

nee dat zitten we niet.
maar we hebben allebij een apache server.
daar mee willen we het doen

Type server maakt niets uit...
Als ze het zelfde zijn is dat natuurlijk handiger, maar zelfs dat maakt in principe niets uit.

Je hebt nu twee servers met verschillende IP aderssen en dus ook verschillende DNS namen, beide machines moeten de zelfde DSN krijgen. -> round robin techniek.
Dat is echter niet iets dat je zelf op je eigen server kunt regelen, maar wat je provider(s) voor je moet doen.
Vraag is of ze dat willen en wat het gaat kosten...

Geplaatst door Withaar
Type server maakt niets uit...
Als ze het zelfde zijn is dat natuurlijk handiger, maar zelfs dat maakt in principe niets uit.

Je hebt nu twee servers met verschillende IP aderssen en dus ook verschillende DNS namen, beide machines moeten de zelfde DSN krijgen. -> round robin techniek.
Dat is echter niet iets dat je zelf op je eigen server kunt regelen, maar wat je provider(s) voor je moet doen.
Vraag is of ze dat willen en wat het gaat kosten...
dus het is niet gratis.
en mijn site op wanadoo moet ik er voor gebruiken om twee servers bij elkaar te doen???

Dat zeg ik toch niet, alleen dat je dat na zult moeten vragen, misschien kost het niets (lijkt me alleen niet erg waarschijnlijk).

Schrijf gewoon een mail aan je providers, en vraag hun wat de mogelijkheden zijn, m.b.t. Round robin.

Leg gewoon je situatie uit, nee heb je, ja kun je krijgen zeg ik altijd maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan