2 Servers upgraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter rohit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rohit

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo,

hier op mijn stageplek hebben ze 2 servers staan, 1 novell server en een windows 2003 server.
allebei Pentium 2, verdere gegevens heb ik niet.

nou hebben we hier ook 2 pentium 3 servers staan, die willen we eigenlijk gaan gebruiken ipv die pentium 2.

hoe zouden jullie dit aanpakken?
want ik zie het niet zitten om die 2 servers opnieuw te gaan installeren en configureren.

Je zou de harde schijven kunnen klonen.

Nou, lijkt mij niet dat dit gaat werken. Als je switcht naar een andere chipset (wat je gaat doen als je een ander type cpu gebruikt), is een herinstallatie noodzakelijk (soms niet met de nieuwere chipsets, soms heb je het geluk dat je systeem blijft werken bij het wisselen van chipset)..

Andere mogelijkheid is het gebruik van sysprep, maar aangezien het servers zijn en je ze stabiel wil laten draaien geef ik toch de voorkeur aan een clean install.

ik heb even ook wat research gedaan.

er bestaat een Fileserver Migration Toolkit. die regelt alles voor je :)
hopen dat het werkt ;)

ik heb even ook wat research gedaan.

er bestaat een Fileserver Migration Toolkit. die regelt alles voor je :)
hopen dat het werkt ;)

FSMT helps the system administrator easily migrate and consolidate shared folders from servers running Windows NT® Server 4.0 or the Windows 2000 family of servers, to a server running Windows Server 2003 or Windows Storage Server 2003.

Dat gaat dus zeker niet werken voor het systeem waar novell bij op staat. Voor de windows machine gaat het helaas ook niet werken. Iets beter researchen.

FSMT helps the system administrator easily migrate and consolidate shared folders from servers running Windows NT® Server 4.0 or the Windows 2000 family of servers, to a server running Windows Server 2003 or Windows Storage Server 2003.

Dat gaat dus zeker niet werken voor het systeem waar novell bij op staat. Voor de windows machine gaat het helaas ook niet werken. Iets beter researchen.

toch wel.

een systeembeheerder heeft mij dit verteld.
die heeft het al een aantal keren gedaan ;)
alles word gewoon gekopieerd.
al moet je wel een aantal dingen zelf doen.

Ja het kan ook wel, maar niet in dit geval. Het werkt namelijk niet van server2003 naar server 2003. Wel van nt4 of 2000 server naar 2003, vandaar de term migreren. Anders hadden ze het wel de imagetool genoemd.
Anders: dikke error. TS mag het proberen maar ik bespaar hem liever de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan