2 smtp servers in een account?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ecd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ecd

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Ik heb voor onderweg en voor de tv een Asus eee pc(tje) met linux erop, het werkt allemaal zonder problemen op 1 kleinigheidje na. Voor mijn mail gebruik ik Thunderbird en bij het ontvangen is er geen probleem. Bij het verzenden heb ik een probleem dat ik onderweg via draafloos internet keurig mijn mail kan verzenden maar dat ik op het moment dat ik thuis wil mailen (via het gewone draadloos netwerk) ofwel de smtp server moetveranderen ofwel mijn netwerkverbinding moet verbreken en even via mobiel moet mailen.

Is het mogelijk om in een account twee smtp servers op te nemen zodat er altijd in een keer gemaild wordt?

Maak gewoon een tweede account aan met dezelfde inlognaam maar gebruik een andere SMTP server. Noem die gewoon "Thuis" ofzo. Bij het verzenden van je mail moet je gewoon de juiste account kiezen. Weet niet zeker of dit bij Thunderbird lukt. Bij Outlook of Outlook Express in ieder geval wel. Je kan zelfs instellen bij je tweede account dat hij die niet moet opnemen bij het ontvangen van emails.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan