2 stations 1 maken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dex89
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dex89

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2006
Hallo,

Ik zal van te voren even zeggen, ik heb niet zoveel verstand van harde schijven en hoe dat werkt. ;) Mijn probleem is dat ik 2 harde schijven heb of 1 harde schijf die in twee delen is gesplitst (hoop ik). Ik wil gewoon 1 station hebben ipv 2. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik erachter kom wat ik heb en hoe ik er 1 station van kan maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

iets meer info

Als je niet weet of je 2 harde schijven hebt of 1 harde schijf met 2 partities, dan wordt het al lastig.
Welk besturingssysteem gebruik je of wil je gebruiken? Linux? DOS? Windows XP? Mac? Unix?
Staan er ook gegevens op die harde schijf/schijven die je wilt bewaren? Wil je hem/ze als systeemschijf (opstartschijf) gebruiken, of alleen als extra schijf om gegevens op te slaan? Is het extern of intern (usb/firewire/scsi of ergens in je computer)?

Kom maar met de antwoorden die je weet op bovenstaande, dan komen we wel verder

Met Paragon Partition manager, en Partition Magic, die ik zelf niet goed vind, kun je partities mergen, bij elkaar voegen dus, maar daar zit altijd een risico aan, tevens zijn deze progjes niet gratis.

Met Gparted kun je, als je eerst de bestanden hebt weggehaald uit de tweede partitie, de andere weghalen en de eerste vergroten, deze is wel gratis.

Alleen vraag ik mij af, waarom je dat wil doen, dit is veiliger, indien alle belangrijke dingen op de tweede partitie hebt gebackupt, dat je bij een uitval van de eerste partitie, niet alles kwijt bent.

Ik heb op mn 2e station (of hoe je t noemt) een heel muziek archief van 30 gb maar er kan nu niks meer bij en wil het niet verdelen over 2 stations.

Hoi !

Off Topic: Lange Pier, ik werk al jaaaren met PM 8. en nooit enig probleem ondervonden.

Alleen moet je niet teveel taken opgeven voordat je op Apply klikt.

Maar ja, de een houdt van de moeder, de ander van de dochter.......

Greetz,

Harry.

Tja, je leest dat er zoveel problemen mee zijn, Google maar eens, of kijk hier op Helpmij, ik heb er ook zelf altijd goed mee gewerkt, als je idd taak voor taak doet, ook al een keer aangegeven, lang geleden, maar die problemen heb je niet met die andere progjes.

Overigens hou ik vaak meer van de dochter, dan de moeder, het is dan ook niet mijn dochter.:)

Hoi !

Tja, gezien m'n leeftijd zal ik het meer bij de moeder moeten houden.....

Verder mee eens, hoor !

Greetz,

Harry.

Als je niet alles opnieuw wilt intalleren (dus XP volledig) ben je gedwongen met een partition manager te werken. Tot nog toe heb ik nooit problemen gehad met Partition Magic 8, maar je moet het wel hebben (google effe).

Over Gparted heb ik hier op het forum al het één en ander gelezen, maar ik heb er geen ervaring mee.

Aan jou de keuze.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan