2 subformulieren met elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janalleman123

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb het probleem nu dat ik 2 subformulieren met daarin aantal waarde wil optellen naar een totaal bedrag.

Ik heb in de Formuliervoettekst van Subformulier Leden Query & Subformulier Betalingen Query de expressiewaarde

[Tekst19]=Som ([contributiebedrag)] [Tekst16]=Som ([contributiebedrag)]
(berekent het totaal bedrag van contributie bedragen in de kolom.

Nu wil ik in het Hoofdformulier
Een totaal bedrag kunnen afdrukken met de waarden uit
Subformulier Leden Query opgetelt (+) Subformulier Betalingen Query

Tevens moet er wanneer er dus geen waarde in de subformulier Betalingen Query zijn niet een error geven maar de waarde gewoon op "0" zetten

Heeft iemand een Expressie voor mij om dit bij elkaar op te tellen

Maak de formule met de <Functie opbouwen>; dan kun je de juiste velden uit de subformulieren ophalen, en heb je de correcte syntax.

het was heel simpel op te lossen het is gewoon

=IIf(IsError

ervoor zetten

Alleen het nadeel nu als ik de factuur wil afdrukken berekent het alleen de betalingen van dit jaar en de openstaande betalingen. Maar als er geen openstaande betalingen zijn berekent het ook geen betalingen van dit jaar?

:s heel vreemd

2mmgty0.png

246p2qx.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Je voorbeeld is niet heel erg duidelijk; ik zie bijvoorbeeld nergens een Openstaade contributie staan. Dus ik snap je berekening ook niet helemaal. De foutmelding moet je niet onderdrukken met IfError, ook al lijkt dat simpel. Het lost het probleem namelijk niet op, dus is een schijnoplossing. Je kunt beter met een IIF controleren of er wel een waarde is voor je contributie.
Code:
IIF([Contributie] Is Null;0;[Contributie])+[Andere veld dat je wel hebt]

Is het probleem al opgelost? Zo ja, mag je de vraag op Opgelost zetten. Zo Nee: wat is nu het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan