2 subwoofers 4 boxen surround

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheetah11

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Berichten
18
Hallo allemaal, ik heb nu een logitech x-230, en ben hier (nog steeds) erg tervreden mee.
Het probleem is, 2 boxen en een subwoofer, en ik wil graag surround.
nou dacht ik ik koop gewoon 2 extra boxen en sluit die er op aan.
deze: http://www.logitech.com/nl-nl/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/5862
(nog niet gekocht)
Maar ik wil eerst even weten hoe dat in zijn werk gaat.
heb ik speciale geluidskaarten nodig voor surround, moet ik hiervoor software aanshaffen/downloaden?
kunnen er 2 subwoofers tegelijkertijd gebruikt worden? en kunnen die dan ook surround? (als er achter wordt gelopen in een film/game, dat er dan ook alleen bas uit de achterste subwoofer komt, of in ieder geval de meeste bas)
en hoe moet ik mijn speaker kabel verlengen? heb ik daarvoor (dure) extra kabels nodig?
 
Geachte,

Ik neem aan dat je een vaste computer/desktop bedoelt ?

Als je genoeg aansluitingen hebt is het normaal perfect mogelijk om surround te gebruiken softwarematig eventueel via realtek hd audio manager.

Wat betreft die 2 subwoofers zou ik kiezen voor een hardware matige oplossing: een splitter

Wat algemeen betreft zou ik niet kiezen voor 2 apparte systemen. Je gaat er niet optimaal van genieten en je configuratie is niet zo gebruiksvriendelijk.
 
2-subwoofers-4-boxen-surround

ik ben erg gelukkig met één subwoofer, in een symphonie orkest zitten de pauken ook in het midden boven

Vink :thumb:
 
Dus jullie raden me aan, om er gewoon 2 boxen bij te doen, zonder die extra subwoofer?
en dan is het gewoon een kewstie van zorgen dat de kabels lang genoeg zijn, en de boxen goed plaatsen?
ik heb 1 groene aansluiting achter en 1 voor, dus ik denk dat het wel goed zit, toch?
weten jullie hoe ik die kabels moet verlengen? en ik heb dus geen geluidskaart nodig?
 
je kan een 5.1 geluidskaart kopen van Thrust, niet zo duur

Vink
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hem ingebouwd in mijn gershwin machine 7.1 en ik gebruik 2.1 ook voor koptelefoon

Vink
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry helemaal noob op dit gebied, kan je me please uitleggen wat ik nu moet doen om 5.1 (goedkoop graag) te krijgen??
ik heb nu 2 boxen en 1 subwoofer.
 
Hoeveel audio aansluitingen heeft je PC nu dan?
Als deze al 5.1 is ben je klaar. (Wat geluidskaart betreft)
Wel even opgemerkt. Surround is 5 kleine speakers en een subwoofer.
Links, midden, rechts, links achter en rechts achter. (En subwoofer dus)
Ook zal je dan de volume ongeveer gelijk moeten zetten van de twee sets.
 
oh oke, maar ik heb 1 uitgang voor en een uitgang achter...

Voor en achter op de PC of voor voor en achter?
Als aansluiting aan de voorkant en 1 aan de achterkant van de PC zit is het geen surround.
Dan heb je ook een 5.1 geluidskaart nodig. (Kosten weinig tegenwoordig)
 
weet iemand goede boxen met een (lang) snoer naar de subwoofer, en van daaruit 2 (lange) snoeren naar de boxen? ze moeten ongeveer 2+ meter zijn. en het liefst van goede kwaliteit :D
 
Nóóit 2 subwoofers plaatsen op welk systeem ook.
Het oor hoort namelijk niet waar het sublaag vandaan komt.
Zou je het geluid door de versterker kunnen laten detecteren via een programma, dan zul je de subwoofer rechts vooraan moeten plaatsen voor het beste effect in alle gevallen. In een orkest staan hier bijv. ook de contrabassen. Met, even uit m'n hoofd, als grote uitzondering het orkest van mr. Rieu.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan