2 super grootte bestanden!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron_iceman_B

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
48
Ik heb geen flauw idee of ik hier goed zit.
Maar ik heb xp al een poosje aan het draaien maar heb ik 2 grootte bestanden van 270 mb en 403 mb genaamd hiberfil.sys en pagefil.sys.
kent iemand deze bestanden en hoe kom ik er aan?
en kan ik ze ook verwijderen zonder gevolgen???

MvG Ron:8-0:
 
ik weet dat pagefil.sys de XP versie is van het zogenaamde swap bestand zoals in win98
dit is dus virtueel geheugen.
Het andere bestand kan ik niet zo snel thuisbrengen.

Wat voor systeem heb je?
Processor, geheugen, etc.
 
...en hiberfil.sys is de plek die gebruikt wordt als het systeem wordt gedumpt bij in slaap vallen.
 
HIBERFIL.SYS is een onderdeel van de slaapstand-functie. De slaapstand-mode maakt een tijdelijke image van wat er in het RAM geheugen staat, zodat je bij het deactiveren van de slaapstand (door bijv. op ENTER te drukken), verder kan gaan waar je was gebleven.
 
Lijkt me dus niets iets om je druk om te maken.
Zijn dus gewone windhoos bestanden.
Misschien kan je de pagefil.sys wat verkleinen door er iets meer intern geheugen bij in te drukken.
 
hiberfil.sys is de slaap stand file die allen nodig is als,
je de comp standby wil heben.
ik heb die dus gewoon uit staan.
page file = virtual geheugen zo die niet uit zeten, trouwens.
 
Super grote bestanden

Hallo,

De hiberfil.sys kan je gewoon uitzetten. Het is een soort backup, maar niet echt belangrijk.

De pagefile kan je niet uitzetten/verwijderen. (Maak deze ongeveer 1.5X de groote van je ramgeheugen.)

De hiberfile.sys kan je uitzetten door naar:

start -> Settings -> control panel -> poweroptions te gaan.
Daar moet je het vinkje bij enable hiberfil.sys uitzetten.

Als het goed is heb je nu de ruimte weer terug die voor de hiberfil.sys was gebruikt.

MVG,

Mavaros
 
Korte aanvulling; instellingen in het Nederland;

Ga via het Configuratiescherm naar Energiebeheer, klik op het tabblad Slaapstand en haal het vinkje weg bij 'Slaapstand inschakelen'.

Na een herstart is het bestand weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan