2 tabellen in 1 rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strange Bird

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Vlgns mij is dit een heel simpel probleem, maar mij lukt het niet.

Ik heb 2 tabellen.
tabel1: NAW tabel (Naam, Adres, Woonplaats)
Tabel2: Contributie (Euro, Eurocnt)

Nu wil ik 1 rapport maken zodat de gegevens van tabel 1 worden getoond en de Contributie van tabel 2. (in hetzelfde rapport)

Mijn bedoeling is dat als ik de contributie in tabel2 verander deze wijziging dan ook wordt getoond in het rapport.

Moet dit met Query's? Of met Relatie's? Of op een andere manier?

Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Je moet inderdaad een relatie maken tussen de 2 tabellen. Hiervan maak je een query. Van deze query een formulier, waar je de contibutie in kan wijzigen. Van diezelfde query maak je een rapport. En het is opgelost.

Bedankt!
Klinkt simpel.
Maar mij is het (nog) niet gelukt.

relatie moet die een "1 op veel" relatie hebben en is het ook de bedoeling dat het "trapsgewijs" wordt bijgewerkt? Of hoef ik me daar niet

Geplaatst door Strange Bird
Bedankt!
Klinkt simpel.
Maar mij is het (nog) niet gelukt.

relatie moet die een "1 op veel" relatie hebben en is het ook de bedoeling dat het "trapsgewijs" wordt bijgewerkt? Of hoef ik me daar niet

Je moet inderdaad een "1 op veel relatie" hebben. Als je dan een query maakt en een formulier, wordt alles automatisch bijgewerkt

Ik heb de volgende 2 test tabellen gemaakt:

NAW
------
Voorletters
Achternaam
Adres
Postcode

Contributie
--------------
Euro
Euro-Cnt

Nu wil ik tussen deze 2 tabellen een relatie, maar waar moet die komen? Moet er dan nog een soort van ID-veld bij?

En kan iemand mij misschien helpen met het maken van deze query?

Alvast hartelijk bedankt!

In uw tabel NAW maak een veld bvb. Id bij en geef dit de primaire sleutel, zet op autonummering.

In uw tabel Contributie plaats een veld met dezelfde naam als uw primaire sleutel in eerste tabel. Zet deze op Numeriek. Maak tussen die 2 velden een 1 op veel relatie. Vink in de pop up de 3 vakjes aan (trapsgewijs bijwerken enz..

Maak nu de query. Sleep alle velden naat de query, behalve de primaire sleutel van uw eerste tabel.
De query is gemaakt. Maak hiervan nu een formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan