• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 tabellen met elkaar vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hidioso

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
48
Uit twee ledenlijsten, waarin verschillende gegevens opgenomen zijn (zie: voorbeeld ledenbestand 2008 en 2009), wil ik het verschil in aantal mensen tussen de twee jaren naar boven halen.

Een voorbeeld van hoe het resultaat er uit zou moeten zien heb ik ook toegevoegd (analyse ledenbestand).

Ik heb het met draaitabellen geprobeerd maar ik kwam er niet uit... Wie kan mij helpen? :(
 

Bijlagen

  • Analyse ledenbestand.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 31
  • Voorbeeld ledenbestand 2008 en 2009.xlsx
    12 KB · Weergaven: 30
Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wil zien.

Aan de hand van welke gegevens moeten de instroom en uitstroom worden ingevuld?

V --> D e.d. wat moet hier precies komen te staan
 
beste Geep 1980,

daar moeten de aantallen komen te staan van mensen die tussen 2008 en 2009 van een 'V' lidmaatschap naar een 'D' lidmaatschap zijn gegaan.
 
Met een iets aangepaste layout kom ik tot deze oplossing.
Enkele rijen en kleuren toegevoegd ter controle.
 

Bijlagen

  • ledenbestand 2008 en 2009_1.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 37
Beste popipipo,

bedankt voor uw reactie. Mooie formules!

Probleem voor mij is nu alleen nog: het gaat om een bestand met meer dan 300.000 leden met meer dan 30.000 nieuwe en ongeveer 10.000 verwijderde leden. En deze analyse moet ik voor de afgelopen vijf jaar doen.

Hoe voeg ik de twee bestanden dan samen? Als het goed is hebben ze wel allemaal een uniek ID-NR.
 
Beste Hidioso

Mijn idee hierover:
Alles in 1 file
Elk jaar in een ander tabblad
Een tabblad maken met alle lidnrs en dan via ver.zoeken het type en leeftijd (Is geb jaar misschien niet verstandiger?) plaatsen
In dit zelfde tabblad het tabelletje plaatsen.

En deze analyse moet ik voor de afgelopen vijf jaar doen.
De type wijziging van de leden over de verschillende jaren hoe zie je dat voor je?
Wil je de wijziging voor elke jaar overgang of alleen de laatste jaar wisseling of over het eerst en laatste jaar?

En hoe wil je de uitsplitsing naar jaren.
Als hij/zij bv het eerste jaar in de categorie 0-20 zit en het volgende jaar dan in 21-30?
 
Beste popipipo,

Bedankt weer voor uw reactie.

Een tabblad maken met alle lidnrs
Ieder jaar komen en gaan er dus heel veel lidnrs. Al deze nummers samenvoegen is dan alleen nog mijn probleem. Het staat inderdaad als geboortejaar genoteerd maar voor de uiteindelijke presentatie zet ik het om naar leeftijden.

De type wijziging van de leden over de verschillende jaren hoe zie je dat voor je?
We willen het graag van iedere jaargang. Op die manier kunnen we tussen de jaren ook trends analyseren.

En hoe wil je de uitsplitsing naar jaren.
De leeftijd die hij/zij in het jaar van de analyse heeft, wordt gebruikt. Dus in de analyse 2008-2009, wordt de leeftijd die de desbetreffende persoon in 2009 heeft gebruikt.
 
De verschillende bereiken heb ik nu een naam gegeven (via F3).
Zo worden de formules beter leesbaar en zijn eenvoudiger door te kopieeren..
Via een indirectformule kun je eenvoudig verschillende jaren opzoeken.

Of de file ook probleemloos verloopt over 300.000 regels heb ik zo mijn twijfels.
Dit ivm de hoeveelheid rekenwerk die 'somproduct' uitvoerd.

Je zult voor elke jaarovergang zo'n tabel moeten maken.
 

Bijlagen

  • ledenbestand 2008 en 2009_2.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan