2 tabellen + Subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

shirtshop

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2001
Probeer adh van 2 tabellen een hoofd formulier met een subformulier te maken.
Als ik de wizzard doorloop krijg ik niet het dialoogvenster "gekoppelde formulieren".
Heb relatie gelegd. Heb bijde tabellen een index.
Wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

Vraagje: Welke versie van ACCES gebruik je (97/2000/XP) het maakt misschien niet zo heel veel uit maar het gaat om het principe.

Misschien een antwoord op je vraag:
Probeer eens een andere optie wanneer er bij de wizard wordt gevraagd hoe de gegevens moeten worden weergegeven. Je moet zoiets zien als de bijlage die ik heb toegevoegd.

De groeten,
Mark

Bijlagen

• plaatje.jpg
    plaatje.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 30
dat scherm krijg ik wel als ik een voorbeeld database pak van een ander.
Dit is ook het scherm wat ik dacht te zien met het voorbeeldje welke ik hier gepost heb.
Het probleem is dat ik dus die optie niet te zien krijg.
Werk trouwens met 2000

Ok dat eerste bericht van mij was niet nodig geweest aangezien ik dat bestandje van jou eerst over het hoofd had gezien.

Jij had de relaties en de tabellen niet geheel goed.

Ik heb het verbeterde bestand toegevoegd omdat ik weet hoe moeilijk het soms zoeken is naar dit soort problemen. I

Ik raad je aan om de ontwerpen van de tabellen en de relaties te vergelijken.

De groeten,
Mark

Bijlagen

Yep,
Zie het, de relatie van id klantnummer van id naar printnummer wordt niet geslikt, daarom heb je een nieuw veld aangemaakt klantnummer en hier zit geen indexsleutel aangekoppeld.
Klopt deze redenatie?

Yep dat klopt helemaal.

Als je logisch gaat nadenken kom je erachter dat het niet klopt omdat, een klant (neem ik tenminste aan) meerdere prints kan maken. Jij had 2 velden die allebei op zich unieke waarden moeten hebben gekoppeld en dat kan natuurlijk niet. Klantnummer komt namelijk theoretisch gesproken vaker voor in het printlog.

PS ik weet niet of je vaker acces tabellen moet maken maar dan is misschien een cursus niet verkeerd. En om een stuctuur te maken in een database zou je Normalisering toe moeten passen (http://www.sum-it.nl/cursus/dbdesign/hollands/scope010.htm )

De groeten,
Mark

bedankt voor je uitleg en de link precies wat ik nodig heb.

Groeten
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan