2 tabellen uit 1 database samenvoegen (voorkauwen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vogeltje39

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Hallo
Ik zou graag willen weten hoe ik 2 tabellen moet samenvoegen. (voorkauwen)
Heb nu ea aan voorbeelden gezien maar krijg het maar niet voor elkaar.
Wie wil me helpen met mijn gegevens om dat stukje php in te vullen zodat ik het kan uitbouwen.
In tabel _order staan de produkten en andere gegevens en klanten_id in 2d tabel _klanten staan de adres gegevens en klanten_id en andere gegevens. die moeten allemaal samengevoegd worden liefst appart definieren omdat niet alles mee moet.
Iedere keer heb ik de volgorde verkeerd van punten komma's en haakjes enz
Alvast heel hartelijk bedankt.

Laatst bewerkt:
Ja dat wil ik wel, dat doe je zo en zo.

Heb je hier niks aan ?, misschien moet je dan zelf eens wat meer informatie geven ? :rolleyes: Uit jouw verhaal is namelijk totaal niet te halen wat en waar je het wilt.

Antwoord van jou is duidelijk nu kan ik wel wat meer gegevens geven.
Wat ik nu wel heb is en phppagina waar ik een aantal gegevens uit een database oproep en dat weer geef.
Daar staat na de db connectie $result = mysql_query("select * From databasenaam")
Ik krijg het maar niet verbouwd om uit 2 tabellen de gegevens te halen. Dmv join
tabel 1 = customers met oa de veldnamen customer_id ,firstnaam ,lastnaam ,email (en nog meer maar die hoeven niet)
tabel 2 = order met oa de veldnamen customer_id ,order_id , date_added (en nog meer maar die hoeven niet)
Dat moet dan netjes in een tabel weergegeven worden.

Alvast bedankt voor je hulp

Laatst bewerkt:
dat doe je met een zgn join
Select *
From Table1
Join Table2 on Table1.Key = Table2.key

Nu weer fout door ergens een komma haakje of wat dan ook.

$result = mysql_query("SELECT * FROM dier_order inner join dier_option on dier_order.customer_id = dier_option.customer_id")
or die(mysql_error());

fout melding Unknown column 'dier_option.customer_id' in 'on clause'

Please

Laatst bewerkt:
De foutmelding zegt precies wat er mis is: de tabel "dier_option" heeft geen veld "customer_id".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan