2 tabellen vergelijken en dubbele verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BJTA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BJTA

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Hallo allemaal,

Ik heb 2 tabellen met gegevens. In allebei de tabellen komen dezelde gegevens voor. Tabel 1 is hetzelfde als tabel 2 + een aantal andere records.

Wat ik graag wil is dat de records die in tabel 1 en 2 voorkomen worden verwijderd zodat ik het restant over hou. Ik heb al geprobeerd een verwijderquerie te maken maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik hoop (en denk) dat jullie me verder kan helpen.

Je zou in de tabel waar de records in staan die verwijderd moeten worden een extra veld genaam 'check' kunnen maken. Je laat door middel van een bijwerkquery een 1 (standaardwaarde 0) in dat veld zetten als de record in beide tabellen voorkomt. Vervolgens draai je een verwijderquery die alle records verwijderd waar een 1 in het veld 'check' staat.

Volgens mij kun je niet in een verwijderquery zelf de vergelijking doen en op basis daarvan de records verwijderen, mij is het tenminste nooit gelukt.

Maak eerst een query met de wizard "dubbele records" en maak vervolgens een verwijder query met als criterium dat ze moeten voorkomen in het resultaat van de eerste query.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan