• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franssl

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2015
Goedenavond,

Ik ben nieuw op het forum en heb de volgende vraag.

Ik ben bezig met het opzetten van een grote tabel voor gegevens van zeeschepen. Ik heb 2 verschillende tabellen. De enige overeenkomst in de 2 tabellen is het zogenaamde IMO nr.
Mijn vraag is nu kun je in Excel in 1 tabel alle gegevens naast elkaar zetten en dan op het IMO nummer laten sorteren. Ik heb een voorbeeld gemaakt.

1e kolom 2e kolom 3e kolom uit een andere tabel scheepswerf bouwnr.

8420804 Berge Stahl 9703291 Daewoo 4277
9619971 Marstal Maersk 8420804 Hyundai 416
9703291 MSC Oscar 9619971 Daewoo 4257

Omdat de 1e tabel meer gegevens bevat kan ik niet sorteren. Het eindresultaat moet worden:

8420804 Berge Stahl 8420804 Hyundai 416
9619971 Marstal Maersk 9619971 Daewoo 4257
9703291 MSC Oscar 9703291 Daewoo 4277

Is het dus mogelijk te sorteren op 1 nummer die in beide tabellen maar 1 keer voorkomt maar dat alle naastliggende gegevens wel meegenomen worden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,

Frans

Mijn vraag is nu kun je in Excel in 1 tabel alle gegevens naast elkaar zetten en dan op het IMO nummer laten sorteren.
in Excel is heel veel mogelijk , dus waarschijnlijk ook dit.
plaats even beide tabellen.

Goedemorgen Plongske,

Bedankt voor je reactie

Ik heb een voorbeeldtabel toegevoegd.

Groet,

Frans

Bijlagen

De functie 'vert.zoeken' heeft 4 argumenten.
Jij hebt de laatste niet benut.

Inderdaad, Bedankt.

Het is wel bijzonder dat sommige namen wel goed werkte,

Nogmaals bedankt

Lees de Help van Excel over de syntaxis, daar ben je beter mee gebaat dan klakkeloos overnemen.

Als je excel 2013 hebt kun je een relatie leggen tussen de twee tabellen en heb je geen vert.zoeken meer nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan