2 teksten weergeven en met elkaar verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste...

ik ben bezig met een paar eerdere ideetjes uitwerken, nu wil ik een website maken waar je:

- 2 teksten op het scherm kan weergeven, dit je door middel van drag en drop kan verplaatsen
-deze 2 teksten moeten met elkaar verbonden worden door middel van een lijntje als een variabel groter is dan 0, waarin de waarde van de variabel ongeveer gelijk is aan de dikte van de lijn. dus als de var 0 is zou de variabele waarde 0 zijn en de lijn dus niet zichtbaar, als de var 7 is, zou de lijn 7 px dik moeten zijn.

het maakt niet uit in welke programmeertaal dit wordt.

kan iemand mij misschien helpen met (een van deze) 2 punten? of heeft iemand tutorials, voorbeelden of zelf al eens zoiets gemaakt?

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

alvast bedankt voor de eventuele moeite.

en bedankt voor het weghalen van mijn vraag uit 'onbeantwoord' :P

Ik vermoed dat je web-kennis aan de lage kant ligt, aangezien je niet weet welke talen te gebruiken.

Je site zelf zal je (toch minstens om te beginnen) in HTML moeten opbouwen, de functionaliteit die je vraagt kan waarschijnlijk wel volledig met JavaScript gedaan worden.

"javascript drag and drop" levert meteen enkele voorbeelden op (zoals deze)

Lijnen tekenen kan zeer eenvoudig dmv een div met achtergrondkleur en javascript als de lijnen enkel horizontaal of verticaal moeten zijn. In het andere geval heb ik niet direct een idee, maar mogelijks kan je iets maken adhv het <canvas> element...

allereerst bedankt voor je reactie... ik vraag me alleen af hoe je erbij komt dat mijn kennis over webtalen en technologieën laag is, enkel omdat ik om advies vraag... niet erg handig om dit soort vermoedens zonder enige voorkennis in een thread te gooien. Even ter informatie, ik werk al bijna 10 jaar aan webdesign.

anyway, inmiddels ben ik al voor een andere taal (svg) gegaan, xml gebaseerd en erg makkelijk, bovendien kan je er ook makkelijk wat javascript in verwerken.

Mijn excuses voor de foutieve veronderstelling, die vloeide ook niet voort uit het feit dat je om hulp vroeg, maar dat je aangaf niet te weten welke talen te gebruiken. Dat terwijl drag and drop een veel voorkomende wens en feature is op websites, alsook het feit dat javascript al enkele jaren gekend staat voor functionaliteit als deze.

Tevens is webdesign en webcoding vaak een wereld van verschil.

SVG is daarbij inderdaad een zeer goede keuze voor het tekenen van je lijn; Ik wil je er wel nog even op wijzen dat SVG pas voor de eerste maal door Internet Explorer zal ondersteund worden in versie 9. Je sluit dus mogelijks een groot deel van je site-bezoekers uit..
Als je thuisbent in SVG is er ook de mogelijkheid om nog VML toe te voegen ook, wat tevens XML-based is en enkel in Internet Explorer ondersteund wordt.

klopt, ik maak al een lange tijd websites, maar nooit echt dit soort figuren.. meestal is het gewoon het kale design/website zonder applicaties of content zoals hierboven beschreven.

ik ga javascript toch ook nog eens onder de loep nemen, zal dan later beslissen

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan