2 tv's op 1 pc (bluray kijken verloopt niet soepel op grootste scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenmartens

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem! ik heb 2 tv lcd schermen aangesloten op 1 pc (1 videokaart).
1 scherm is 83 cm (32'') uitgang videokaart: Dvi overloop naar HDMI
2de scherm is 102 cm (40'') Uitgang videokaart: HDMI

alles werkt prima, totdat ik een bluray bestand (m2ts) of schijf afspeel op het grootte scherm. Dan gaat het geluid een beetje achterlopen en schokt het beeld af en toe, Helemaal als ik met het andere scherm bezig ben, dan is het gewoon geen doen.

zodra ik het ga omdraaien, dus: Scherm van 83cm ga gebruiken voor mijn video's/films en mjn andere scherm voor bureaublad etc,etc,etc, dan werkt het allemaal perfect en lopen mijn films soepel (als ik de computer met rust laat verder). In beide gevallen is mijn processor gebruik 60% met kijken van blu-ray. Zodra ik een beetje met windows verkenner of internet explorer aan de slag ga dan schokt het op beide schermen.

Dit is wat ik op dit moment in mijn pc heb zitten:
2,66 ghz duo core van intel
EAH5570 Asus videokaart (1gb)
1 tb Western digital (blue: dus 7200rpm)
460 watt cooler master voeding
4gb interngeheugen

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Tv Instellingen allemaal veranderd en zo veel mogelijk op standaard zetten.
Betere HDMI kabels.
Wisselen van de hdmi kabels helpt ook niet.
Videokaart settings (naar eventueel lagere resolutie etc,etc,etc)
Alléén de 102 cm aansluiten op de pc (dan werkt het perfect, dus tv doet het goed!)
Heb ook met computer winkels gesproken maar die weten er geen raad mee omdat ze allemaal werken met monitoren en niet met tv schermen.

Conclusie: ik wil heel graag vloeiende beelden krijgen op het grootte scherm, terwijl mijn 2de tv mijn bureaublad weergeeft en daar eventueel simpele activiteiten uit te kunnen voeren. Bijvoorbeeld : internet exploren en windows verkenner.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen want ik heb al van alles geprobeerd en vervangen!

Mvg,

Jeroen Martens.

Ik denk dat je videokaart niet goed genoeg is om twee van deze schermen tegelijk te ondersteunen. Ik werk ook met twee schermen. 1 tv en 1 monitor. Als ik een vrij zwaar spel speel op 1 monitor en windows verwisselt van achtergrond dan hapert het spel. Ik heb een quad core met 2,4 Ghz en twee videokaarten die in sli draaien met 1 GB aan videogeheugen. Zeker als je met windows 7 werkt dan vraagt windows zelf nogal wat van je videokaart en processor. Dit ligt aan windows aero. Wellicht kun je proberen deze uit te schakelen en proberen of het dan werkt.

windows aero uitzetten heeft geen zin. heb gekeken wat hij doet als achtergrond veranderd. dat hapert mijn video idd ook! op mijn 32'' draait hd een stuk soepeler! wel schokje als hij van achtergrond veranderd maar dat zijn kleine dingetjes! wil mijn grootte scherm gewoon een soepel krijgen... ook als mijn anders scherm alleen maar aanstaan!

32 inch en 40 inch dat zijn best grote schermen en hoe groter het scherm hoe krachtiger je pc moet zijn. Zeker als je HD films gaat kijken. Je pc kan twee taken tegelijk uitvoeren en wellicht heeft hij gewoon teveel moeite met de blue-ray én tegelijk iets anders doen. Het verschil dat het andersom wel werkt kan gewoon liggen aan het feit dat het andere scherm 8 inch groter is.

Oke dankje wel voor je reacties!! Dus wat raad je aan als volgende stap? andere videokaar? (ik kan hem nog ruilen) zo ja, welke videokaart raadt je aan dan? wil wel een stille als het kan :P en ik game nooit

Je kan kijken naar de belasting van je cpu. Dit kun je doen met coretemp. Dit programma weergeeft de temperatuur maar ook het gebruik. Als je cpu 100% aangeeft terwijl je die blue-ray kijkt kun je kijken naar een eventuele upgrade van je cpu. Dan kunnen we dat iig uitsluiten.

Dan moet je toch nog even kijken hoe je belasting van je videokaart is. Ik weet zo snel geen software om ati kaarten uit te lezen. Dan moet je daar nog even naar zoeken en controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan