• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 VBA codes combineren in 1 code.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adile

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Goedenavond,

ik heb 2 VBA codes die ik gebruik in 1 werkblad, deze codes verwijzen beiden naar iets dat in cel A3 wordt veranderd.
deze beide codes wil ik graag combineren in 1 code. ook wil ik de code zo veranderen dat hij direct werkt, ook wanneer er iets veranderd in een cel waarnaar
de formule in A3 verwijst. de inhoud van cel A3 veranderd namelijk naar datum. bij een bepaalde datum, upload hij informatie uit een sheet in een ander werkblad. maar met de code die ik nu heb doet hij dit alleen wanneer ik cel A3 aanpas en op enter of een andere cel klik.

zie de codes:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
    Set Target = Range("$A$3")
    If Target = "" Then Exit Sub
    On Error GoTo Badname
    ActiveSheet.Name = Left(Target, 31)
    Exit Sub
Badname:
    MsgBox "Please revise the entry in A3." & Chr(13) _
    & "It appears to contain one or more " & Chr(13) _
    & "illegal characters." & Chr(13)
    Range("$A$3").Activate
End Sub

en

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$3" Then
  With GetObject(ThisWorkbook.Path & "\Best1.xlsm")
    Range("C6:BF102") = .Sheets(Range("A3").Value).Range("C6:BF102").Value
   .Close 0
  End With
End If
End Sub

Wie o wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Adil

De routines die je laat zien worden op verschillende momenten geactiveerd. De eerste als er van een cel naar een andere wordt gegaan en de tweede als er iets wijzigt in het werkblad. Op welk moment wil je welke code geactiveerd zien?

Laatst bewerkt:
het zit zo, ik heb een werkboek 1 waar ik de codes in heb staan en een werkboek 2 waar ik info uit haal.

in dat 2e werkboek staan sheets met periodenamen. per1 per2 tot per13.
nu heb ik zo berekend dat wanneer vandaag de eerste dag van een periode is, dan haalt hij de code informatie van die periode op uit werkblad 2.
tevens veranderd de naam van het werblad waarin dit wordt geladen in de naam van dat werkblad.

dat is ook het moment wanneer de code geactiveerd moet worden.

adile

goedemiddag,

is er misschien iemand die een oplossing weet voor mijn bovenstaande probleem?

adile

Plaats eens een voorbeeld document.

edmoor ik ga deze als opgelost zetten omdat ik de code al gecombineerd heb gekregen.
rest alleen nog het direct laten werken daar heb ik een nieuwe topic voor aangemaakt waar jij ook op gereageerd hebt.

Adile

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan