• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 velden met elkaar 'joinen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hidioso

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Beste Helpers!

Ik heb een probleem met het 'joinen' van twee velden. Ik het twee bestanden 1 met geboorte jaren en 1 zonder. Beide bevatten een registratie nummer die moet ik koppelen met elkaar zodat het geboorte jaar aan de juiste registratienummers vast komen te zitten.

In het ene bestand staan registratienummers die in het andere niet staan waardoor het simpel op volgorde zetten en knippen/plakken niet werkt.

Wie o wie kan mij hier bij helpen? Zie bijlage het gaat om de kolommen RegNr, die moeten met elkaar gelinkt worden. Bekijk bijlage HELPMIJ.xlsx

Dank!

bij gebrek aan een duidelijke vraag, dit even gegokt.

is dit wat je bedoelt (zie bijlage) (de gele cellen).

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($C2;Blad1!$B$2:$K$8;9;0));"";VERT.ZOEKEN($C2;Blad1!$B$2:$K$8;9;0))

Bijlagen

Beste Oedele,

kennelijk was de vraag toch duidelijk genoeg :thumb:

Klopt het dat als ik de '9' in de code verander naar bijvoorbeeld 100, dat hij dan alle rijen pakt tot honderd?

Ik heb in totaal 25.000 velden...

Dank,

Hidioso

Hidioso,

Bijna goed.

Laat de 9 ongewijzigd maar wijzig $k$8 in $k$25000

En dan staat 25000 voor het aantal regels.

de 9 geeft aan in welke kolom hij de gegevens moet opzoeken.

9 is de kolom in de tabel met de jaartallen.

heb je hier aanvullende vragen over, laat het gewoon even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan