2 verschillende office zonder conflicten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyb

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Hallo,
Hoe kan ik een tweede partitie aanmaken om daar een andere versie van office in te zetten?
Als ik ze beide op de c schijf zet krijg ik een conflict.
Iemand een oplossing?
Hartelijk dank. :confused:

Ik ga er van uit dat je 1 grote partitie op je harde schijf hebt staan waarop je je windows reeds geinstalleerd hebt en dat je daar een deel van wil gebruiken voor een andere partitie.

Gebruik hiervoor een applicatie als Partition Magic. (ik hou er niet van maar als je geen zin hebt in opnieuw installeren en toch die tweede partitie wil moet je wel) met PM kun je namelijk je grote partitie verkleinen en op die manier ruimte maken voor een tweede partitie die je eveneens met PM kan aanmaken.

Maar ik weet niet of een tweede partitie je probleem zal oplossen.
Want vermoedelijk zal het gedeelte wat conflicteerd blijven conflicteren, of je de bestanden in een andere installatie map zet of op een andere partitie maakt namelijk niet uit.

@Pasja, je hoeft niet te antwoorden als je niet wil hoor.......

Ellasar,
sommige mensen doen ook nog wel eens wat anders als de Helmpij uitlezen.........................

2x Office op 1 OS: dat gaat niet werken.
Wil je echt 2x Office draaien (Bijvoorbeeld Office XP en Office 2000) dan zal je een dual boot systeem moeten maken.
Hoe dat werkt is vast wel ergnes od dit forum te lezen; is teveel op nu even uit te leggen.
Het komt er op neer dat je tijdens het opstarten moet kiezen welk OS je wilt gaan gebruiken.
Daarna kun je met een bepaalde Office werken.

Als je 2 Office installaties op 1 OS probeert uit te voeren, dan krijg je conflicten met onder andere DLL bestanden.
Office installeert namelijk niet alleen in C:\Program Files\Office\etc... maar ook in de Windows directory zelf.
Dat doen alle Office installaties en de ene zal daarom de andere overschrijven.
De laatst geinstalleerde Office zal dan werken en de eerdere geeft vage problemen an.

groet,
Dave.

Bedankt

Beste mensen bedankt voor de reactie.
Ik zal het hiermee eens proberen.
Tot ziens :)

Ben intussen erg nieuwsgierig geworden waarom je twee keer een Office op je PC wilt gaan gebruiken?

Geplaatst door gast0225
Ellasar,
sommige mensen doen ook nog wel eens wat anders als de Helmpij uitlezen.........................

Daarom zeg ik ook: Je hoeft niet te antwoorden als je niet wil

antwoord

Ben intussen erg nieuwsgierig geworden waarom je twee keer een Office op je PC wilt gaan gebruiken?

Wel, ten eerste heb ik problemen als ik de nieuwe publisher gebruik 2003.
Bij een te grote bewerking weigerd mijn printer af te drukken.
Dit probleem doet zich bij de 2000 niet voor.

Ten tweede.
Documenten in pdf kan ik dan weer niet afdrukken op mijn andere printer.
Dit kon met de vorige versie dan weer wel.
T'is nogal raar maar waar.:D
Groetjes

Moest er mss iemand een andere oplossing weten om dit euvel te verhelpen mag het gerust laten weten, want ik ben nog niet begonnen aan de verdeling van mijn schijf en heb er trouwens een beetje schrik van ( ken er nog niet zo veel van ) en ook nog kan ik mijn scangear niet meer gebruiken in word?
Allezins, bedankt.

Laatst bewerkt:
Het advies van Dave is nog wel het handigst. Ik ben echter van mening dat het maken van een dualboot niet zo lastig is.

Misschien zelfs redelijk simpel:

stel 1x Windows ?? staat op je C schijf met daarop tevens Office ??

Zorg dat je een tweede hdd of partitie op je systeem hebt en start op met een Windows CD. Dit mag desnoods exact dezelfde zijn als die je op C: hebt staan. Het mag een een andere Windows versie zijn maar dat hoeft niet perse.

Zorg alleen dat je bij een van de eerste startschermen na het booten met de Windows cd niet de C: schijf als doelbestemming voor de nieuwe installatie van Windows opgeeft.

Windows installeert zich nu op die andere HDD dan wel partitie. Als dit gereed is en je start op dan vraagt je machine aan je welke Windows je wil starten : 1 of 2. (Handig is om die 2e bijv. via de boot.ini een "bijzondere" naam te geven, bijv. de naam van de Office versie die op die partitie gaat draaien) Via dezelfde boot.ini noem je de andere Windows naar de andere Office versie. Zo kun je bij de opstart al gelijk kiezen voor de Officeversie zonder na te hoeven denken welke Office op welke schijf draait.

Heb je Windows ook op die 2e partitie dan installeer je daar ook de 2e Officeversie.
Het is echt heel simpel. Enige voorwaarde is dat je aan het begin een andere parititie kiest om Windows op te installeren.

Suc6!

Ellasar, als je weinig andere antwoorden kunt verzinnen dan sommige hierboven, is het m.i. raadzaam om niets te typen. Je antwoorden dragen n.l. weinig bij aan het beantwoorden van de vraag / vragen.

Bedankt,
Ga het zo snel mogelijk proberen.
Moest er iets zijn laat ik het hier wel weten.
Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan