2 verschillende PC met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurann

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
117
Een vraagje,
kan je in pc's draaiende op XP, en die beiden op verschillende locaties staan,
(dus met verschillende IP adressen), probleemloos en veilig bestanden en programma's van de diverse pc's delen via het internet?
Ik vernam dat in XP daarvr. een programma bestaat.

Grtn.

M.
 
hallo moronn,
heet dat dan geen thuisnetwerk instellen? kijk in je configuratiescherm bij de netwerkverbindingen en dan bij
thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk installeren.

ipv dat je 2 pc's via hun modem(s) of hun router verbonden worden met externe computers/servers van je internetprovider(ISP), dit heet dan internet geloof ik,
kun je je beide pc's aan mekaar sluiten dmv dezelfde upckabels, en dit heet dan een thuisnetwerk :) , alleen hoeft daar uiteraard geen modem (een afkorting van modulator-demodulator) tussen, kan wel een router tussen denk ik, maar hoeft niet, dus de pc's kunnen direct aan mekaar gezet worden.

en als je bedoelt dat je de beide pc's tegelijkertijd onafhankelijk van elkaar op internet wilt, dan moet je een router gebruiken, dus sluit je de beide pc's
via de upckabels aan op de router op de lan-ingangen en de upckabel vanaf je modem (want je wilt toch weer het internet op) in de wan-ingang van de router en je kunt zelfs in de router instellen welke programma's je door kunt laten of niet.

en als je vanaf je ene pc, al dan niet verbonden met het internet via router of via thuisnetwerk, de andere pc wilt besturen, dan heb je de remote programma's, services en instellingen nodig en deze staan standaard in windows en hoef je alleen maar in te stellen en op te starten.

gr.
 
Leuk verhaal, maar totaal niet wat gevraagd wordt....

TS heeft het over verschillende computers op VERSCHILLENDE locaties...
 
hallo,
ik weet niet wie TS is, maar verschillende locaties kunnen toch ook verschillende kamers of ruimten in eenzelfde pand zijn? er kan ook mee bedoeld worden dat de 2 pc's in verschilllende panden staan, maar daar moet TS of morronn dan iets duidelijker over zijn.

gr.
 
Beste Forumleden,

Met verschillende locaties bedoel ik PC's met veschillende IP-adressen, dus elk met een eigen verbinding op het internet (en ook fysiek op verschillende adressen).

In feite wil ik afwegen hoe ik bestanden (meer bepaald accessbestanden) tussen gebruikers van die 2 verschillende PC's kan delen en de data kan laten be- verwerken.

1ste vraag die ik daarbij stel is of met windows XP Besturingssystemen 't realiseerbaar is om bijv. van de ene pc (op een andere locatie en ander IPadres) een access db kan worden
bewerkt zonder problemen (veilig en snel).

Grt,

Maurann
 
Een mogelijke oplossing is een VPN tot stand brengen tussen de beide machines.
Hierdoor creeer je een lokaal netwerk wat over verschillende fysieke lokaties heen getrokken word.

een makkelijke manier (en mijns insziens relatief veilig als je logmein vertrouwd) is om gebruik te maken van Hamachi. dat is een programmaatje die alles voor je regelt om tussen 2 machines (of meer) een VPN op te zetten.

Mocht je ze niet vertrouwen en het liever helemaal zelf doen kun je ook 1 machine configureren als zijnde een VPN server waar de andere dan naar toe connect.
Om een XP (Pro) machine als VPN server in te zetten:
http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm
Voor de client kant:
http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn.htm

Andere pakketten zijn
http://openvpn.se/download.html

Ook verschillende routers hebben de mogelijkheid om een VPN onderling op te zetten. maar daarvoor moet je even in je router documentatie (van beide lokaties) kijken
 
Kllinkt goed.

En kan er dan simultaan in een zelfde database gewerkt worden?
M.a.w. kan er dan vanuit de ene locatie verbinding gemaakt worden met een database die op de harde schijf van de pc op de andere locatie staat, en kunnen op beide locaties records in de tabellen worden opgevraagd, bewerkt?
Kan die data overdracht op een snelle manier?

Grt,

Maurann
 
Dat is een vraag die je beter aan access goeroes kan stellen.
mijn eerdere bericht heb je nodig om toegang te krijgen tot het systeem.
hoe je een access database inricht voor simultaan gebruik ligt een beetje buiten mijn kennisgebied
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan