2 verschillende processors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snaak_held

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Beste,

ik heb thuis 2 medion pc's. van het model PC MT6. het moederbord van het nieuwere model was stuk. Wat ik geprobeerd heb is de processor over te plaatsen van de nieuwe naar de oude. Dit was dezelfde socket dus ik dacht oke!

Nu blijkt dat ook de oude pc ook niet meer werkt. Niets op het scherm. enkel zwart! Het terug plaatsen van de oudere processor helpt ook niet meer...
bijkomend probleem is dat ik niet meer weet welke processor van welke pc kwam. Ik zou graag een nieuw moederbord bestellen maar hoe kom je nu te weten welke processor op welk moederbord past?

vriendelijke groetjes
xxx

Nee als het een andere socket is kun je niet wisselen tussen pc's, tenzij je gelijk het moederbord meeneemt.

ga niet zomaar een nieuw moederbord kopen.
Misschien zijn de processors wel kapot.

En over wat voor hardware praten we? Er zijn nogal veel medions...

Nee als het een andere socket is kun je niet wisselen tussen pc's, tenzij je gelijk het moederbord meeneemt.

Het is geen andere socket, daardoor heb ik de 2 processors kunnen omwisselen en dacht ik dat het wel oké zou zijn... Maar hij blijft niets op het scherm geven. Heb de videokaart ook al eens overgestoken maar dit had geen effect....

we praten over:

oud model: pc mt6 type: MED MT 163
nieuw model: pc mt5 type: MED MT 261A

hoor je wel iets?
Bios-reset al geprobeerd?

Ik hoor iets! :-) Heb bios reset al gedaan. Batterij langer als minuutje (stuk of 5) uit het moederbord gehaald. Dit deed ook niets, verschijnt nog steeds niets op het beeld. Raar is dat de monitor van het groene naar het orangje lampje springt 5 seconden na je de pc hebt aangezet. (soort van slaapmodus wanneer hij geen signaal krijgt? geeft nochtans geen melding van "no video input" of iets dergelijks)
Had gedacht dat de nieuwe processor meer power nodig had dus heb ik de voeding ook over gezet, dit had ook geen effect :-) en ondertussen heb ik die processors zo door elkaar geswitchd dat ik het verschil niet meer weet tussen de oude en de nieuwe (hebben dezelfde socket dus daar kan ik het niet uit opmaken...)

raar allemaal:confused:

Ik hoor iets! :-) Heb bios reset al gedaan. Batterij langer als minuutje (stuk of 5) uit het moederbord gehaald. Dit deed ook niets, verschijnt nog steeds niets op het beeld. Raar is dat de monitor van het groene naar het orangje lampje springt 5 seconden na je de pc hebt aangezet. (soort van slaapmodus wanneer hij geen signaal krijgt? geeft nochtans geen melding van "no video input" of iets dergelijks)
Had gedacht dat de nieuwe processor meer power nodig had dus heb ik de voeding ook over gezet, dit had ook geen effect :-) en ondertussen heb ik die processors zo door elkaar geswitchd dat ik het verschil niet meer weet tussen de oude en de nieuwe (hebben dezelfde socket dus daar kan ik het niet uit opmaken...)

raar allemaal:confused:
Wat hoor je?
Piepjes? Koelers? Geluid in Windows?
Als je hulp wil, moet je wel info geven...

Wat hoor je?
Piepjes? Koelers? Geluid in Windows?
Als je hulp wil, moet je wel info geven...

ah, sorry :-) ja ik hoor dus het geluid van de ventilators. Geen piepjes van het moederbord die eventueel zouden kunnen aangeven waar het probleem zit...

lijkt me een moederbord/processorprobleem. Maar dat had je zelf ook al geraden :cool:

idd :-)

maar nu is de vraag, hoe weet ik welke processor uit men oude pc komt en welke uit men nieuwe? Het verschil zit hem in enkele minuscule chipjes meer of minder in het midden (rond de pinnetjes en het zijn evenveel pinnetjes (heb ze zitten tellen ;))

staat er niks op de bovenkant van je processor?
normaal gesproken staat daar op z'n minst de processorserie, een code en een productieland.

staat er niks op de bovenkant van je processor?
normaal gesproken staat daar op z'n minst de processorserie, een code en een productieland.

kuch :o

er staat idd iets op de bovenkant van de cpu.
Ik heb de koelpasta er moeten afwrijven en dan werd het zichtbaar!
Beetje dom :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan