2 verschillende pst bestanden samenvoegen zonder dubbele mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

computer1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2015
Berichten
1
beste mensen,

Ik moet zeggen dat ik af en toe super onhandig ben met computers..Ik heb zowel een laptop als een desktop (in mn werkruimte) en omdat ik af en toe mn laptop vergeet mee te nemen, heb ik mn outlook op mn desktop zo ingesteld, dat ik mn mail daar ook binnen kan halen. Echter, dan wordt ie van de mailserver verwijderd, en krijg ik die mails dus niet op mn laptop binnen. super onhandig als je in een thread zit en mails mist.

Ik zit nu dus met 2 mailbestanden, 1 op mn laptop en 1 op pc, die elkaar voor een deel overlappen, maar die ik wil samenvoegen tot 1 bestand. Mijn vraag is: hoe pak ik dit het handigst aan, zonder dat ik alle dubbele mails uit de 2 pst bestanden ook inlaad....

En: is het mogelijk om dit ene pst=bestand in de dropbox te zetten en beide outlooks van desk- en laptop hier hun mails op te laten slaan? of creeert dit ook weer verwarring?

elke hulp is zeer welkom,


vr. groet

niet zo handige computerman..:D
 
Kijk bij je mail provider wat de instellingen zijn voor IMAP en gebruik dat dan in plaats van POP3. Dan heb je je mail op alle apparaten beschikbaar.
 
je kan op de pc in je mailprogramma ook aangeven dat de mail na binnenhalen op de server blijft staan, zo krijg je op de laptop ook alles binnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan