• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 verschillende soorten data samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bkamphuis

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2020
Goedemorgen,

Bijgaand heb ik een bestand toegevoegd met verschillende soorten data wat ik samen wil voegen.
Data tarief: is per dag en per uur
Data verbruik: is per dag en per kwartier

Ik wil graag het tarief koppelen aan het verbruik per kwartier middels een formule. Iets met verticaal zoeken maar met bepaalde voorwaarde lijkt mij.
Bijvoorbeeld het tarief van zondag 31 oktober van 0:00-0:59 moet gekoppeld worden aan het verbruik van zondag 31 oktober 0:00, 0:15, 0:30 en 0:45

Misschien dat ik hierna nog een draaitabel of grafiek op toe moet passen dus wellicht is andere informatie op een andere manier invullen nog handiger.
Ik kopieer de gegevens van ''data tarief kolom B en C'' uit een database en de gegevens van ''data verbruik kolom A en B'' uit een andere database.

Voor mij is dit te ingewikkeld, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijlagen

Gebruik tabellen. Ik heb er wat formules aan toegevoegd en de indeling van de eerste tab aangepast.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan