2 verschillende uitgaande mailservers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rings

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
67
mijn dochter zit nu op kot en logt met haar laptop ginder aan op "kotnet".
In hun beschrijving over kotnet lees ik: De uitgaande mailserver is "smtp.kuleuven.be".

Thuis hebben we echter Telenet en daar is de uitgaande mailserver volgens diezelfde beschrijving "smtp.telenet.be", terwijl in de handleiding van telenet "uit.telenet.be" staat.

Thuis kan zij alle mails ontvangen én versturen, In Leuven kan ze enkel mails ontvangen.

Nu is de vraag: zij zou graag ginder en hier thuis haar mails versturen én ontvangen. Moet ik dan een nieuwe account aanmaken met dezelfde gegevens als de eerste, maar dan ipv uit.telenet.be "smtp.kuleuven.be" gebruiken?
Krijg ik dan geen foutmelding als ik thuis mails wil versturen...?:rolleyes:
 

ik heb nu inderdaad 2 account aangemaakt. Eén kan zij op kot in Leuven gebruiken het andere thuis. Probleem is wel dat ze elke keer moet overschakelen als ze van de ene lokatie naar de andere gaat (standaard veranderen) wil ze mails versturen.

Kan dat opgelost worden...?
 
Gebruikt ze Outlook Express of Thunderbird?

In Thunderbird kun je meerdere uitgaande servers tegelijk instellen
 

Bijlagen

  • smtp.jpg
    smtp.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Overstappen op TB is en optie en niet moeilijk. Na installatie geeft TB de mogelijkheid om adressen en email uit OE te importeren. Werkt feilloos.
 
Overstappen op TB is en optie en niet moeilijk. Na installatie geeft TB de mogelijkheid om adressen en email uit OE te importeren. Werkt feilloos.

Heb je dit al geprobeerd? Want in OE kan je ook verschillende accounts instellen voor verschillende lokaties; maar je moet dan telkens overschakelen naar de account die ingesteld is voor de lokatie waar je bent. Dit zou ik liever automatisch zien... :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan