2 versies van outlook synchroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb een probleempje met outlook… ik heb één versie van outlook in een Cytrix-achtige omgeving (netwerkserver dus), en één versie van outlook lokaal geïnstalleerd.

Ik wil dat deze twee versies met elkaar gaan synchroniseren, waarbij de netwerkversie leidend is (ja... ik weet het, waarom zou je zoiets raars uberhaupt willen, maar daar zal ik jullie niet mee lastigvallen, dat maakt het alleen maar onnodig ingewikkeld). In eerste instantie lijkt dat niet zo moeilijk natuurlijk, gewoon een kwestie van de juiste mailserver aangeven in de lokale outlook.

Probleem: alle mail wordt van de server weggehaald en verplaatst naar de lokale outlook, terwijl er met de agenda-items helemaal niet gebeurd.
Dat is dus niet de bedoeling. Alle mail moet worden gesynchroniseerd tussen de twee outlooks, waarbij de server-versie master en de lokale versie slave is, vergelijkbaar met het systeem dat wordt gebruikt bij pda synchronisatie. Dit is puur een instellingen probleem, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand me helpen svp?

Laatst bewerkt:
inderdaad ingewikkeld ja:P
Eerlijk gezegd snap ik het niet:P

Is die ene outlook een mailserver? Ik weet niet veel van outlook, maar datie een server kon runnen:) Dat's nieuw

Enfin, probeer het eens wat makkelijker uit te leggen. Ook wat bedoel je met twee versies van outlook? Heb je twee verschillende installaties, of gewoon twee verschillende accounts of huh?:P

Alleszinds als je twee installaties van outlook zou laten verschillende dingen doen kan je wel rare dinge krijgen met de registery:P

nee, nee....

ik werk op een terminalserver-netwerk, waarin windows en alle applicaties worden gesimuleerd. In theorie zou zo'n systeem kunnen bestaan uit één server met daaraan vast 100 beeldschermen met toetsenbord+muis.
Iedere gebruiker heeft zijn eigen profiel, als de server het allemaal maar kan behappen is er niks aan de hand.
Zie het maar als een soort internetcafe.

Mijn werkstation is echter gewoon een pc, en de lokale schijven zijn gewoon te benaderen. Op de harde schijf staat gewoon XP en Office.

Wat ik nu wil, is dat de virtuele outlook (die op het netwerk dus) synchroniseert met de versie van outlook die lokaal op de harde schijf staat. Als je een PDA (digitale agenda) gebruikt, doe je in principe hetzelfde.
De versie op het netwerk moet echter te alle tijden leidend blijven, zodat in geval van een crach ofzo niet alle data weg is.

Ik weet echt absoluut zeker dat dit probleemloos moet kunnen werken, maar op de een of andere manier doe ik schijnbaar iets verkeerd met de instellingen.
Moet ik in de lokale outlook wel een account maken via de Exchange Server, of moet ik bijvoorbeeld IMAP nemen?

Laatst bewerkt:
oh op die manier.
:)

bron : http://www.imap.org/
text : ...but this functionality cannot be taken for granted: the widely used Post Office Protocol (POP) works best when one has only a single computer, since it was designed to support "offline" message access, wherein messages are downloaded and then deleted from the mail server.

Met andere woorden, tenzij je de settings grondig onder handen neemt, zou ik ook IMAP aanraden:)

Aangeven bij "accounts" dat berichten op de server moeten blijven staan?

Of gaat dat hier niet op?

Is inderdaad de POP-techniek.

Anders wellicht toch IMAP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan