2 versterkers aan 1 computer: 1 via onboard sound, 1 via pci geluidskaart. kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenlek

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
He allen,

Is het mogelijk om 2 versterkers aan 1 desktop computer te zetten. Ik wil namelijk kunnen kiezen welke versterker ik aanzet omdat de ene versterker een box in de keuken heeft en de ander een 5.1 set in de huiskamer. Ik heb hiervoor 2 mini-jack aansluitingen nodig op de pc. Tot nu toe gebruikte ik altijd die van de geluidskaart. Als tweede hoopte ik de onboard audio van het moederboard te kunnen gebruiken. Deze geeft echter geen output ontdekte ik vandaag. Wordt deze uitgeschakeld wanneer xp een geluidskaart detecteert? Is het mogelijk beide in te schakelen? Of is het eventueel mogelijk met 2 geluidskaarten? Of is er misschien een hardware switch in de computerkast voor onboard audio?

Hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen, want via de audio instellingen van xp kwam ik niet verder,

Groeten Koen.

System specs: een ca.5 jaar oude Asus desktop computer met Windows XP Proffesional SP2. Geluidskaart Creative Audigy 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan