2 versterkers connecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
hoi allemaal,

zoals jullie wel zien ben ik nieuw op het forum dus ik weet niet of ik het hier goed geplaatst heb.
Maar ik wil nieuwe speakers kopen en ik kwam deze set tegen:
http://www.bax-shop.nl/luidsprekerset/devine-trono-15-set-met-spl-1000eq-versterker/product-details.html#.UHnSBG_ZZXw

nou heb ik daar een paar vraagjes over.
1. Heeft een van jullie deze set (gehoord) en vinden jullie het kwaliteit goed?
2. Koop ik nog zo''n zelfde set erbij, kan ik dan de versterkers "verbinden"?
3. Als dat kan, heb ik er dan nog een special apparaatje en/of kabels voor nodig?

Mvg, Carlo

1. Voor klassieke muziek denkelijk onvoldoende kwaliteit, heb ze niet gehoord maar zo te zien lijkt het wel een pa systeem, zal wel voldoende volume hebben.
2. Aan de ingangskant kun je met tulp splitters werken of een mengpaneel, zou ze niet verbinden aan de uitgangskant.

1. Was een grappie.:p

Maare, de meeste mixers hebben maar 1 uitgang, je moet het andersom hebben, 1 ingang en 2 uitgangen, kan hem ook niet vinden.
Maar wat voor een uitgang heb je op je soundcard? tulp of 3,5 mm jack?
Je kunt die eerst met een splitter delen en dan verdelen, of eerst een kabel en dan pas splitten.

Denk dat je voor deze prijs niet snel iets beters vind maar dat hoeft toch niet voor dat soort muziek? vraag mij alleen af waarom 2 sets, die ene kan al vreselijke herrie maken.

ik heb een 3,5 mm jack. Ik wil er misschien graag 2 hebben omdat mijn kamer best groot is, en dan kan ik 2 speakers voor en 2 speakers achter in me kamer zetten. (matrix heet dat volgens mij) Maar ik ben niet van plan om gelijk 2 sets te kopen maar om er misschien later nog een bij te kopen. Maar als jullie zeggen dat deze set veel lawaai kan maken, dan geloof ik dat. Ook zit ik helaas met het probleem dat Goes iets te ver is om naar toe te gaan. Dus Bax-Shop ff een bezoekje brengen gaat er helaas niet inzitten.

Ooit gehoord van noise canceling? Met een beetje geluk doe je prcies dat met 2 speakers voor en twee speakers achter in je kamer.
(Dus minder geluid)
Ik weet natuurlijk niet hoe groot je kamer is maar geloof me. Een set bedoeld voor een zaal klink %$&^ in een woonkamer.
Daar komt nog bij dat HARD niet meteen betekend dat het GOED klinkt. :rolleyes:
Maar leef je uit. :p

Jaja, noise canceling, fase omkeren op 1 set en je hoort helemaal niets meer.:p

Maar met 2 sets zul je idd op een bepaalde plaats juist minder horen door de faseveschuivingen, en klinken doet het nog minder, alleen dan 2 links en 2 rechts plaatsen maar met het uitgangsvermogen van de versterker is dat schromelijk overdreven.

Idd met 1 set beginnen.

uhhm, ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen :confused:
Dat hard niet goed hoeft te zijn dat heb ik gehoord bij de speaker van me vader.
Dus dan moet ik er niet 2 voor, 2 achter zetten. Maar 2 links en 2 rechts?

Ja hoor. 2 links en 2 rechts. Doe dat maar.
(Ben blij dat ik niet je buurman bent.)

haha, mijn buurman zit zelf ook in een bandje. Ik hoor hem ook wel eens zingen of muziek luisteren. Dus ik denk dat hij van mij niet erg veel last heeft (:
Maar bedankt

ik was ff bezig met wat reviews lezen over deze set. En sommige mensen vonden de Skytec SPL 1000EQ versterker goed en sommige mensen vonden hem slecht. Maar wat vinden jullie ervan? is dit een goed of juist een slechte versterker.

Allemaal meningen, zelf luisteren en er wat van vinden heb je meer aan.

Voor dat geld is het prima, zou hem zelf niet aanschaffen maar dat is ook een mening.
Een buil kun je er niet aan vallen met het soort muziek wat je draait.

Oke, maar ik had gelezen dat als je hem hard zet dat het geluid dan gaat vervormen. Weten jullie wel of dit waar is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan