• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 verticaal zoeken functies in logische-test, uitkomst 2e afhankelijk van uitkomst 1e

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2017
Hallo,

Ik probeer een ALS-formule in elkaar te zetten, waar ik in de logische-test twee verticaal zoeken functies gelijk aan elkaar wil stellen.
Hierbij wil ik graag dat de uitkomst van de tweede verticaal zoeken functie de waarde heeft die in de cel staat onder de cel die de uitkomst van de eerste verticaal zoeken functie heeft.

Ik heb het volgende inmiddels:
=ALS(VERT.ZOEKEN(A1;B:C;2;ONWAAR)=VERT.ZOEKEN(A1;B:C;2;ONWAAR);"a";"b")

Dus stel dat de eerste verticaal zoeken functie een waarde ophaalt uit cel C10. Hoe verander ik de tweede verticaal zoeken functie, zodat deze de waarde uit cel C11 ophaalt?

Met vriendelijke groet,

Maurice92

Als ik je vraag juist interpreteer kun je beter INDEX i.c.m. VERGELIJKEN gebruiken i.p.v. VERT.ZOEKEN:
Code:
=ALS(INDEX(C:C;VERGELIJKEN(A1;B:B;0))=INDEX(C:C;VERGELIJKEN(A1;B:B;0)+1);"a";"b")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan