• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 verwijzingen in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

avesoft

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
heren

ik zou graag 2 verwijzingen gebruiken in een cel hier hebben ze mij ver op weg gebracht maar lukt niet al te goed

ik gebruik op een blad bv (1) in een cel een somproduct in Y39

Code:
=SOMPRODUCT(($E$4:$E$31=B39)*(I$4:$I$31))+SOMPRODUCT(($J$4:$J$31=B39)*(N$4:$N$31))+SOMPRODUCT(($O$4:$O$31=B39)*(S$4:$S$31))+SOMPRODUCT(($T$4:$T$31=B39)*(X$4:$X$31))+SOMPRODUCT(($Y$4:$Y$31=B39)*(AC$4:$AC$31))

dat werkt perfect ,

die waarde zou naar ander blad bv (2) moeten komen werkt ook goed met deze = functie

Code:
=Blad1!Y39

wil ik nu somproduct op blad 2 willen gebruiken staat daar natuurlijk die =blad1!Y39 en zou daar graag bij het somproduct hierboven willen gebruiken

kan er in een cel 2 formules staan ??

gr arie

Laatst bewerkt:
Wil je de 2 somproducten bij elkaar optellen, bijvoorbeeld?

Code:
=Blad1!Y39 [COLOR="red"][B]+[/B][/COLOR] SOMPRODUCT(($E$4:$E$31=B39)*(I$4:$I$31))+SOMPRODUCT(($J$4:$J$31=B39)*(N$4:$N$31))+SOMPRODUCT(($O$4:$O$31=B39)*(S$4:$S$31))+SOMPRODUCT(($T$4:$T$31=B39)*(X$4:$X$31))+SOMPRODUCT(($Y$4:$Y$31=B39)*(AC$4:$AC$31))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

roncancio

top werkt perfect

ik zat in hele andere richting te denken *

zit met nog een verwijzing in een cel staat =ALS(week35!B39="";"";week35!B39) ik zou in die cel toch text willen schrijven (met behoud van formule). maar zodra ik iets invul is formule weg

gr arie

Laatst bewerkt:
Kan je die tekst niet verwerken in de formule?
Bijv.:

Code:
=ALS(week35!B39="";"tekst";week35!B39)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

de formule werkt perfect

=ALS('35'!B39="";"";'35'!B39)

ik post even het file Bekijk bijlage nieuwe planning 2011met blad 2 doorvoer.rar

ik vul test in blad 35 in
blad 36 komt test te staan ,oke
op blad 36 in cel onder test wil ik text invoegen
zodra ik dat doe is formule weg

mischien een macro achter ieder blad ?

gr arie

Laatst bewerkt:
Dan zou het zoiets kunnen worden.
In moduleblad 36:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Dim cl As Range
   If Target.Count > 1 Then Exit Sub
     Application.EnableEvents = False
      If Target.Column = (2) And IsEmpty(Target) Then
        Cells(Target.Row, 2).Formula = "='35'!" & Cells(Target.Row, 2).Address
   Else
       If WorksheetFunction.CountIf(Columns(2), Target) > 1 Then
        MsgBox "Dit komt al eens voor geef andere naam in."
         Target.ClearContents
            Target.Select
              Cells(Target.Row, 2).Formula = "='35'!" & Cells(Target.Row, 2).Address
            End If
         End If
    For Each cl In Range("B39:B118")
      If Cells(cl.Row, 2) = "" Then
        Cells(cl.Row, 2).Formula = "='35'!" & Cells(cl.Row, 2).Address
      End If
    Next cl
  Application.EnableEvents = True
End Sub

Harry

dank je voor bijdrage werkt opzicht perfect in kolom B ,maar rest van de rij neemt hij niet mee naar volgend blad .
formule door loopt tot 52. kan in. bv in 37 als dan de waarde die in B39 en rest van rij staat in die week weg gehaald kan worden t/m X39
(enkele cellen zijn samen gevoegd)dat dan alle bladen daarna de cel weer gevuld kan worden door andere waardes

gr arie

Harry

dank je voor bijdrage werkt opzicht perfect in kolom B ,maar rest van de rij neemt hij niet mee naar volgend blad .
formule door loopt tot 52. kan in. bv in 37 als dan de waarde die in B39 en rest van rij staat in die week weg gehaald kan worden t/m X39
(enkele cellen zijn samen gevoegd)dat dan alle bladen daarna de cel weer gevuld kan worden door andere waardes

gr arie

Ik ben niet te beroerd om te helpen Arie, maar wel om je vrij korte omschrijving tig keer te moeten lezen.
Als je het zelf terug leest, zou jij het begrijpen?

Harry

id kan er ook niet meer uit komen wat er mee bedoeld word

ik zal het proberen iets duidelijker te formuleren

het is een file van 52 bladen (weken)

betreft kopieren via macro van cellen

1.gegevens bv van rij B39 , D39(samengevoegd cellen) , S39(samengevoegd cellen) , V39(samengevoegd cellen) , X39 kopieren naar volgend blad

2 gegevens dan in volgend blad aan kunnen passen naar vrije keuze indien nodig(bv weer in rij 39) want nu moet ik in week 35 de klantnaam verwijderen

3 indien het gaat als bv in cel AC39(samengevoegd cellen) een V geselecteerd word dat rij leeg gemaakt word

gr arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan