2 videokaarten 2 beeldschermen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SOLIDD

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een extra beeldscherm van de zaak gekregen en deze wil ik graag combineren met een ander scherm dat ik hier heb staan. Nu heb ik in mijn pc 2 videokaarten, zijn vrij oud maar dat moet niet uitmaken volgens mij.

Eentje is geïntegreerd en de ander is extern. Op dit moment staat de externe als actieve videokaart. Als ik bij beeldscherminstellingen kijk zie ik dus ook alleen de externe videokaart staan.

Kan ik de geïntegreerde videokaart ook weer werkend krijgen zodat ik hier het tweede scherm aan kan hangen? Of wat zijn andere mogelijkheden?

Omdat ik over ong. een half jaar een nieuwe pc wil kopen is een dure videokaart met 2 uitgangen geen optie.

Alvast bedankt

Zo'n videokaart met 2 schermen hoeft niet zo duur te zijn hoor, mijne was ongeveer 100 euro (is AGP, uitstervende aansluiting), voor minder heb je er wel 1 voor PCI-Expres, als je pc dat tenminste ondersteunt.

Ik heb 2 schermen op die zoals jij het noemt externe videokaart, zit nog wel een geintegreerde in, maar die doet niks.

Ik denk niet dat het mogelijk is wat jij wil want als je een videokaart er apart indoet wordt de geintegreerde in de bios automatisch uitgeschakeld, dus ik denk dat wanneer je hem inschakeld of je pc niet opstart (of wel zonder beeld) of hij zichzelf gewoon weer uitschakeld.

Maar als jij over een half jaar toch een nieuwe pc koopt, zal ik even wachten als ik jou was, dan heb je namelijk een PCI-Expres aansluiting die nog volop in productie is en heb je voor 40 euro al een leuk kaartje (weet niet of die er dan 2 aankan).
Maar als je eenmaal 2 schermen hebt wil je niet terug naar 1, probeer hem maar weg te laten, wekt irritatie op :P

De pc die hier staat is al vrij oud, dus een goeie videokaart is-ie niet meer waard vind ik.. :rolleyes:

Een maat van me bood me al een "evga 7600 Gt Ko" kaart aan waar dus ook 2 aansluitingen op zitten, voor € 60,- maar aangezien mijn pc al een jaar of 5 oud is (een Sky pc met AMD 3000+ 2,16 ghz en 512mb werkgeheugen) Ik vraag me af of mijn pc dan niet te traag is voor zo'n kaart..

Maar ik vind het zonde om tot de zomer te wachten, dat scherm staat hier dan ook maar niks te doen.. Ik heb 'm nu net even aangesloten en het beeld is heel mooi, vandaar dat ik hem ook graag in gebruik wil nemen :)

PS als ik van de zomer die nieuwe pc haal komt er ook wel een scherm (dus ook videokaart) met HDMI, dus dan kan ik deze zoieso wel aansluiten..

Laatst bewerkt:
Daarom zeg ik toch ook, wacht tot die nieuwe pc als deze het niet meer waard is ;)

Maar heeft hij dan 1 of 2 keer HDMI? Gezien de aansluiting natuurlijk wel overeen moet komen ;)

Dat zie ik tegen die tijd nog wel, maar het gaat er nu even om dat ik mijn tweede scherm kan gebruiken (omdat ik het zonde vind als-ie zo lang niet gebruikt wordt, ik wil niet wachten tot de zomer) :rolleyes:

Maar als het echt niet lukt om die onboard tegelijk te laten werken met de externe kaart dan moet ik me er maar bij neerleggen.. Of dan toch maar op zoek naar een hele goedkope kaart waar 2 schermen op kunnen, het is al snel een vooruitgang aangezien ik nu een Gforce 4 MX 440 heb :o (en die is al een stuk beter dan de onboard, kun je nagaan wat voor pc het is :o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan