2 videokaarten in 1 laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hey,

Ik heb sinds kort een Asus N71jv laptop.
http://www.notebookcheck.nl/Testrapport-Asus-N71JV-Notebook.28682.0.html
Ik heb de WIN 7-64 bit eraf gegooid en de 32-bit versie erop geinstalleerd.
Nou vond ik een spel als Overlord II niet echt soepel draaien, dus ff op onderzoek uit met drivers enz. Ook de test even gedaan op 'can I run it' en die gaf aan dat de videokaart tekort kwam. Vreemd want er zit een Geforce gt325M - 1Gb kaart in.
Nou is dit geen prijswinnaar met de nieuwste games, ook dat weet ik.

Nu kijk ik bij app.beheer en daar zie ik Intel HD Graphics staan alsmede de Nvidia Geforce 325M staan. Bij de test op 'can I run it' gaf hij de Intel HD graphics als videokaart aan en niet de Nvidia.

Draait het nu op alle twee of moet ik iets veranderen?

Nvidia is van Intel en je hebt gewoon 1 kaart in je laptop hoor !!

Joh!.....en op mijn vraag heb je geen antwoord?

Nou zoals ik je vraag en je onderwerpkeuze ( 2 videokaarten in 1 laptop) lees ga jij ervan uit dat je over twee kaarten beschikt en dat is dus niet zo. Je zegt zelf ook " draait het nu op alletwee? " Niet dus !
Het staat er dubbel genoemd (twee benamingen) wat niet wil zeggen dat je twee kaarten hebt. En dat was toch echt je vraag !

Laatst bewerkt:
Hmm tja, ga ik naar de nvidia site voor drivers, laat ik door middel van dat detectie tooltje de juiste driver bepalen en kan ik weer kiezen voor 2 drivers: de Intel HD Graphics en de Nvidia GeForce GT325M driver.

De Intel geprobeerd, die installeerd niet omdat de hardware niet aangetroffen werd op de laptop, de GeForce driver installeerd wel.

Opnieuw test gedaan op 'can you run it' en daar staat nog steeds als videokaart de Intel HD Graphics (core i5)

effe wat anders wat ik echt niet snap is dat je de win 7 64 bit er af heb gegooid 64bit heeft de (voorlopige) toekomst

mischien heb je onboard (die is zuiniger) en als je grafische applicaties gaat draaien gaat hij de nvidea gebruiken

Laatst bewerkt:
Het kan zijn al vind ik het vreemd dat er nog een onboard chip op je mobo zit. Deze zou dan echter uitgeschakeld moeten staan. Ik ga eens zoeken voor je.

Die intelHD zit in je I5 processor.
De nividea is je videochip.

En op die 325m zul je die game nooit soepel kunnen draaien

Ik sluit me aan bij Frank: ik denk dat de CPU en GPU (te zien aan de opmerking ''Intel HD Graphics (core i5)'' met elkaar verward worden.
Ook denk ik dat je beter een ATI kaart voor een laptop kan hebben, maar dat is een ander verhaal...

Daar sluit ik me dan niet bij aan.Niet het merk kaart(chip) is bepalend maar gewoonweg WELKE kaart(chip).
Maar welke nVidia-chip raadt jij dan aan voor die laptop (niet dat hij vervangen gaat worden, want dat is bijna onmogelijk)?

Ik ga helemaal niks aanraden.Ik reageer alleen op jou stelling dat je beter een ati dan een nvidea voor een laptop kan nemen.
Dan ben ik benieuwd waarom die stelling zo in het algemeen gezegd kan worden.;)

Daarbij ga ik verders ook niet offtopic.;)

Als jullie allemaal mijn link bekeken hadden van notebookcheck.nl dan klopt dat inderdaad, dat switchen tussen de Intel graphics en de nvidia.
Zou het kunnen zijn dat dat niet goed meer werkt op Win7-32 bits?
Ik heb het eraf gegooid omdat ik sommige applicaties niet kon draaien op de 64-bit versie. (was trouwens ook een heel gedoe).

Er staan bij die link ok diverse gametests en die zijn idd niet geweldig, maar of je nou BB2 speeld over overlord, da's me nogal een verschil toch??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan