2 videokaarten naast elkaar sli

Status
Niet open voor verdere reacties.

darude123

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Momenteel ben ik in het bezit van een xfx gforce 7600gt ddr3 256mb met sli functie.

Ik vind 256mb iets te weinig (althans dat vindt ik niet maar je moet wel met nieuwe spellen van tegenwoordig). Neem nu b.v. een xfx 8600GT 512 mb.
Deze kaart heeft ook sli, zou ik deze naast de 7600gt kunnen plaatsen om zo 768mb video kaart te krijgen? Ik heb ooit gehoord dat de chipset of zoiets hetzelfde moet zijn? Zou dit gaan werken of komt het vertrouwde blauwe scherm van windows dan tevoorschijn..

Pc specs:

ATH_64 X2 3800+
GA-K8NP-SLI NFORCE4 SLI 939/ DDR400
1 gig intern (2 x DDR400 512 DIMM (PC3200) Nanya E)
win xp service pack 2
300 watt voeding dacht ik.
Samsung 206BW met hdcp, en dvi

Bij voorbaat dank.

1) volgensmij kan je geen 2 verschillende kaarten als sli gebruiken.

2) ik denk dat je het met 300 watt voeding niet gaat redden.

2 x dezelfde GPU en chipset op de kaart heb je nodig voor SLi. Verschillende kaarten werken niet samen. Het is zelfs aan te raden samen geteste kaarten te nemen (net als met een dual channel kit voor RAM-geheugen) voor perfecte stabiliteit.

Je kunt merken onderling gewoon mixen mits het dezelfde kaart (chipset en gpu) is, maar het is niet aan te bevelen.

300 watt zal zeker niet genoeg zijn.

Thanx, maareh waar kun je zien of ze compatible getest zijn. Beetje googlelen vermoedt ik?

als je nou precies dezelfde kaart erbij neemt en een nieuwe voeding (500 watt raad ik aan) kom je al een heel eind
ook denk ik als je wat meer ram geheugen neemt je er ook op vooruit gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan