2 videokaarten op 1 moederbord/pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo allemaal,

ik heb een vraag waar ik zelf bijna niks van af weet. Misschien wel wat over de videokaart, maar niet over de aansluitbaarheid op mijn moederbord.
Mijn vraag is of ik op mijn moederbord: AsusP5VD2-VM, 2 videokaarten kan aansluiten> een goeie die ik nu heb: Nvidia Geforce 7300 GT 252 mb en een wat oudere: Nvidia Geforce 7300 LE 128 mb.
Ik heb op mijn moederbord 3 dezelfde aansluitingen: 1 zwarte (waar mijn goeie videokaart inzit: Nvidia Geforce 7300 GT) en 2 witte, maar ze zijn precies hetzelfde.

Is dit mogelijk? Ik weet er niks van en ik was er benieuw na :)

Alvast bedankt

Luuk

Zonder te kijken. Ik heb het vermoede dat de zwarte wel degelijk afwijkt van de witte sloten. De zwarte is een AGP aansluiting en de witte zijn PCI sloten. Nee wat jij wil gaat niet lukken met dit moederbord. De sloten lopen ook niet gelijk op het moederbord. Volgens mij zit de zwarte iets meer naar achteren en is langer dan de witte.

Laatst bewerkt:
Ze zijn niet gelijk, bij de witte zit het kleine stukje aan de andere kant. Dit gaat dus niet lukken.

Geen agp

Slots

Provided Slot Types: PCI, Processor, Memory, PCI Express x1, PCI Express x16
Slot From Factor: DIMM 240-pin, LGA775 Socket

Maar dan nog zou het niet mogelijk zijn.

Zoals ik aangaf had ik niet gezocht, ging eigenlijk op de videokaarten af.:p

Was ook mijn eerste ingeving, dus ben toch maar even gaan zoeken.

Het klopt dat die witten iets verder naar voren zitten, maar ik wist niet dat dat iets uitmaakte :P. Jammer dat het niet gaat werken:P, maar stel dat het toch mogelijk was, kun je ze dan aanelkaar linken of moet je dan gewoon die 2e kaart erin doen?

Je hebt dan een moederbord nodig die SLI (Nvidia) of Crossfire (ATI) ondersteunt. Je kunt ze dan aan elkaar linken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan