2 videokaarten plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Hallo,

Ik heb hier een ASUS P6T WS Professional moederbord met (zo te zien op de moederbord tekening) 1X PCIEX16_1 , 1X PCIX16_2 (Vermoed dat het dus 2 PCIXE16 sloten zijn die gewoon een nummer hebben gekregen op het moederbord van weg de duidelijkheid), dan nog 1xPCIX_1 EN PCIX_2 (Dus ook twee sloten), 1x PCI_1 en een PCIEX1_1 slot.

Ik heb in PCIEX16_1 een ASUS EAH3850 MAGIC Videokaart zitten, de vraag is kan ik ook een 2 de EAH3850 MAGIC in het andere slot steken n.l. het PCIEX16_2 slot om dan met 2 videokaarten te werken op aparte monitoren.

Op het internet kan ik niets iets concreets vinden, alleen maar aanname's, meningsverschillen en een een hoop dom gezwets, maar niemand die even vertelt hoe het echt zit en of het wel/niet mogelijk is.:confused:

GrTz

is mogelijk, moederbord ondersteund SLI en Crossfire.
SLI is van Nvidia en Crossfire van AMD.

SLI en Crossfire vraagt wel wat extra watt van je voeding.

Ik zou in jou geval een nieuwere videokaart kopen, want jou videokaart is al een beetje aan de oude kant.
Met twee van jou kaarten kom je niet aan de snelheid van de huidige nieuwe kaarten

Je hebt toch een moederbord boekje bij je moederbord gekregen.
Ik heb daar net in zitten lezen,en er staan van alle nuttige tips in over ati crossfire.
Dus je had alle informatie al thuis liggen.

Je hebt toch een moederbord boekje bij je moederbord gekregen.
Ik heb daar net in zitten lezen,en er staan van alle nuttige tips in over ati crossfire.
Dus je had alle informatie al thuis liggen.

Dat was eens, heb nog alleen de Quickstart manual die in alle talen staat behalve Nederlands en Engels, Het officiele blauwe boekje is allang verdwenen tussen de puinhopen in mijn hok.

iets met support site van fabrikant???

Daar ben ik geweest, maar mijn Engels is nu niet bepaalt je van het want het laats dat ik Engels heb gehad was in 1967 op school. Dus technisch Engels en computer Engels snap ik de ballen van. :o

je kan wel 2 videokaarten er in zetten.

Maar jou huidige kaart loopt al een beetje achter.
Je kan er wel een identieke videokaart bij inzetten ( dan werkt het alleen ) maar eigenlijk kan je voor een leuk bedrag al een enkele videokaart kopen die beter presteert dan 2 videokaarten van jou type bij elkaar.

Dus is SLI/Crossfire met de kaart die jij hebt een nutteloze investering. Of je moet al 2 nieuwe videokaarten willen kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan