2 videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atze123

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Hoi,

Misschien een domme vraag, maar ik heb een laptop met twee videokaarten, een 9100M G en een 9600 M GS.
Als ik naar "dxdiag" ga dan staat er dat ik een 9100 heb, die is nu dus denk ik ingeschakeld, kan ik op één of andere manier ook overschakelen naar een 9600, zodat ik betere prestaties krijg?(gamen, films, etc.)
Ik heb trouwens Windows 7 ultimate 32x als besturingssysteem.
Vroeger had ik altijd een pictogram in mijn taakbalk waarop ik kon aangeven welke kaart ik wilde gebruiken, die is nu ook spoorloos, en ik kan hem niet meer vinden, iemand een idee waar ik dat kan doen?

Alvast bedankt

Hoe bedoel je?
Ik heb een Nvidia kaart, maar wat is de bedoeling dan?

Nou ik heb in m'n taakbalk een icoontje van ATI zitten waar je van alles kan regelen. Dus de software. Heb jij dat niet van Nvidea?

Ehm nee, maar dat bedoelde ik, dat had ik eerst wel.
Nu zie ik het niet meer, ik kan trouwens wel mijn stroomverbruik aanpassen door een bepaalde sneltoets in te drukken, alleen dat heeft geen invloed op welke videokaart er gebruikt wordt, al zet ik graphics op 100%, hij blijft op de 9100

Een laptop met twee videokaarten, daar zet ik mijn twijfels bij.

Over welke laptop hebben we het hier? Merk en type.

Heeeeele sterke twijfels....;)
En dat er verder nog met een mogelijk oplossing gekomen wordt..:rolleyes:(via een icoontje??)

videochips, ook goed, het gaat om een acer aspire 7530G.
hier heb ik een screenshot van mijn apparaatbeheer en die videochips.

2m31nrl.png

zo....
dit is een behulpzaam forum...
het enige wat ik hier krijg zijn een paar sarcastische opmerkingen.
klasse:thumb:

Om vervolgens exact hetzelfde te doen...

Maar goed, als ik niet het antwoord weet op je vraag heeft het ook geen nut te reageren lijkt me. Dus gewoon geduldig afwachten tot er iemand komt die je wel evrder kan helpen.

Hoi...

Je hebt gewoon 1 chip...de 9100
Bij de 9600 zal secondary staan....is voor een 2de monitor

Msschien heb e hetzelfde Als Mij Medion Akoya p8610! Daar druk ik SLI uit en hij gaat naar mijn tweede videokart. Die is voor internet. Dan heb ik ook een 9600 GS, SLI in en GTA IV! Kijk eens of jij ook zoiets hebt. Of doe -> Bureaublad rechtermuis -> nVidia Configuratiescherm en kijk daar eens rond.

Succes!

Even voor alle duidelijkheid:

Een laptop met twee videokaarten / chips is tegenwoordig niet zo bijzonder hoor, komt gewoon regelmatig voor;

Onderstaand nog een voorbeeldje:

http://enschede.laptopplus.nl/product-details/17-inch-notebook-met-dubbele-videokaart/319921/

Om de prestaties te bieden wanneer het nodig is, zonder in te leveren op batterijlevensduur bij het surfen op internet of bekijken van foto’s, is dit notebook uitgerust met twee videomodules. In de chipset van dit notebook is de uiterst energiezuinige Intel GMA 4500MHD videochip geïntegreerd om te genieten van een lange batterijlevensduur. Ga je gamen of heb je een krachtige videomodule nodig voor grafische applicaties? Met één druk op de knop activeer je de nVIDIA GeForce GT 130M videokaart met 512MB DDR3 videogeheugen en geniet je van prachtige graphics in spellen en kristalhelder beeld bij het kijken van High Definition Blu-ray films. De nVIDIA GeForce GT 130M ondersteunt ook CUDA en PhysX, waardoor de GeForce videokaart optimaal wordt benut.

Heb ik gezegd dat mijn laptop bijzonder is?!
Ik help hem alleen maar door te vragen of hij ook zoiets als mij heeft. Je hoeft dus niet te zeggen dat ik mijn laptop bijzonder vind. :confused:

Heb ik gezegd dat mijn laptop bijzonder is?!
Ik help hem alleen maar door te vragen of hij ook zoiets als mij heeft. Je hoeft dus niet te zeggen dat ik mijn laptop bijzonder vind. :confused:

Ik reageerde niet op jouw bericht, maar op de twijfels van Lita112 en Frankwannet

@Mrmusic: klopt....alleen van de week kwam ik op dit typenr nergens een specs melding van tegen...

????

Huh, vroeger kon ik volgens mij wel altijd overschakelen van de ene naar de andere videokaart, via de optie "boost performance" alleen die is, zoals ik zei, verdwenen.
Ik zie trouwens nergens secondary staan bij de 9600

Huh, vroeger kon ik volgens mij wel altijd overschakelen van de ene naar de andere videokaart, via de optie "boost performance" alleen die is, zoals ik zei, verdwenen.
Ik zie trouwens nergens secondary staan bij de 9600

Ja, boost performance, dat is het.

Ga eens naar apparaatbeheer, en kijk of er gele dingetjes staan. Kijk ook of je er twee ziet. Zo nee, drivers opnieuw installeren.

Ja, sorry dat ik zo laat reageer.
Er staat inderdaad een geel uitroepteken bij de 9600, en dit is de foutmelding "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)"
Ik heb al best vaak de drivers upgedate, alleen dat zijn dan wel de standaarddrivers en niet de nieuwste, alleen na een tijdje krijg ik deze foutmelding weer. Verder heb ik een Acer PC dus moet ik aangepaste Acer drivers installeren, alleen die van de Acer website zijn allemaal óf niet goed of outdated.

De hele optie boost performance is ook verdwenen, ik kan hem ook niet vinden met "zoeken"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan