2 virusscanners tegelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
gebruik een legale kasperksy antivirus soms lees ik dat niet alles word gevonden maar door een andere scanner weer wel

is het dus verstandig om 2 scanners erop te zetten zodat je een dubbele beveiligng hebt of krijg je dan konflikten in je pc ?

zo ja welke antivirus proggies geven geen konflikt als ze tegelijk draaien.

verder draai ik ook adaware 6.0

Maakt niet uit welke AV's botsen, meer dan één AV op je pc is vragen om problemen, kies er eentje die je prettig vindt draaien. Zie ook dit topic.

Lijkt mij heel verstandig, Kaspersky is trouwens een goed produkt. :thumb: (hetzelfde advies geldt ook voor firewalls, ook daarvan er maar eentje draaien)

Wil je toch een antivirus met 2 scanmotors dan moet je AntiVirusKit van g-data aanschaffen deze gebruikt de scanmotor van BitDefender en Kaspersky. In principe kan je 2 antivirussen naast elkaar installeren maar met maar bij 1 de realtimebescherming aan. Maar is in principe niet aan te raden.

Eh ja sorry hoor ik wil niet eigenwijs zijn en ik begrijp best dat er risico,s aan verbonden zijn maar ik draai al een paar jaar probleemloos avg en avast naast elkaar. Toen ik las hoe zeer dit afgeraden werd heb ik avg eraf gegooid. Later weer geinstaleerd. Het is namelijk wel zo dat het nog wel eens wilde gebeuren dat wat de een er een virus uitpakte die de ander had laten zitten.

Hoe is het eigenlijk met de betrouwbaarheid van die gratis scannners en kun je het risico niet nemen zolang het goed gaat ?

virusscaner probleem datenausführungsverhinderung

ik raak de ausführungsverhinderung niet kwijt kan ht zijn dat de oorzaak is de virusscanners groet gila
ik heb trouwens niet een goed overzicht wat er bij mij aan scanners op staat

Topic stamt uit 2006. Je mag deze dus met rust laten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan