2 voorwaarden instellen mbv VBA code

• Onderwerp starter Onderwerp starter RDIE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RDIE

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Hallo,
Ik heb een rapport waar geoffreerde prijzen worden afgezet tegen huidige prijzen. De onderliggende tabel/query wordt gevuld m.b.v. een formulier "artikelinvoer". Op dit formulier heb ik knoppen aangemaakt waaraan een stukje code gekoppeld is waarmee het "Rapport Ovz Prijsvgl" wordt geopend en tegelijk gefilterd op het veld dat in de code is aangegeven.

Het rapport openen en filteren op het project_nr dat op dat moment in het formulier "artikelinvoer" zichtbaar is gebeurt met de code:
Code:
DoCmd.OpenReport "Rapport Ovz Prijsvgl", acViewPreview, , "tbl_Project_Nr.[Id] = " & Me![Project_Nr]

Het rapport openen en tegelijk filteren op het leveranciersnr dat op dat monent in het formulier "artikelinvoer" zichtbaar is gebeurt met de code:
Code:
DoCmd.OpenReport "Rapport Ovz Prijsvgl ", acViewPreview, , "tbl_Artikelen.[LevNr Huidige Lev of aanbieder] = " & Me![LevNr Huidige Lev of aanbieder]

Beide stukjes code afzonderlijk werken prima maar nu wil ik ze koppelen zodat ik het rapport tegelijkertijd open én filter op het huidige project_nr én huidige leveranciersnr. Dat koppelen lukt me helaas niet. Ik heb diverse opties geprobeerd met AND, WHERE maar kom er niet uit.

Waarschijnlijk is het een kleinigheidje in de wijze van noteren maar toch kan ik het niet vinden. Hoe kan ik dit realiseren?

Vriendelijk dank bij voorbaat.

Welke combinaties heb je al geprobeerd? Overigens gebruik je behoorlijk lange veldnamen, waar ook nog eens spaties inzitten. Is niet echt handig :). Ik denk dat zoiets toch moet kunnen:
Code:
Dim sWhere As String
    sWhere = "tbl_Project_Nr.[Id] = " & Me.Project_Nr & " AND [LevNr Huidige Lev of aanbieder] = " & Me.LevNr_Huidige_Lev_of_aanbieder
    DoCmd.OpenReport "Rapport Ovz Prijsvgl", acViewPreview, , sWhere

2 voorwaarden

Helaas bij deze code krijg ik de melding:
Compileerfout, kan de methode of het gegevenslid niet vinden

Code:
Dim sWhere As String
    sWhere = "tbl_Project_Nr.[Id] = " & Me.Project_Nr & " AND [LevNr Huidige Lev of aanbieder] = " & Me.LevNr_Huidige_Lev_of_aanbieder
    DoCmd.OpenReport "Rapport Ovz Prijsvgl_4", acViewPreview, , sWhere

Hierbij is dan .Project_Nr gemarkeerd

Het vreemde (voor mij dan) is dat ze afzonderlijk wel werken. Dan zouden de twee stukjes code aan elkaar geplakt het toch ook moeten doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan