2 Vraagjes over html

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZiBiT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Hallo,

Ik heb 2 vragen waar ik zelf niet helemaal uit kom... Dus ik hoop dat iemand mij mischien verder kan helpen:)?

Ik heb een HTML website. En ik wil net als hier op de website dat je kan zien op welke pagina je bevind en wat je daarvoor hebt aan geklikt. zoals bij deze pagina Home > Helpmij.nl Forum > Programmeren > HTML > Nieuwe vraag plaatsen kan dat? enzo ja weet iemand hier de code van??

En ik heb problemen met verschilende resoluties van de schermen. waar door je op een groote resolutie mijn achtergrond 2 keer ziet weet iemand hoe ik dit op kan lossen??

Vriendelijke Groet TIm

Dat van de achtergrond heeft te maken met het feit dat de afbeelding standaard op repeat staat. Als ik me goed herinner heeft www.handleidinghtml.nl de oplossing hiervoor staan.

De andere vraag is wat moeilijker. Meestal wordt dit geregeld door een CMS (kijk op http://www.opensourcecms.com voor vele voorbeelden die je kunt proberen). Simpel gezegt maak je in de CMS je webpagina's die je weer koppelt aan (sub)categorieën. Vervolgens heb je tegen de CMS gezegt dat je de categorie en mogelijke subcategorieën en paginatitel wilt laten zien. Dit laatste wordt dan in het zogenaamde sjabloon document gezet.

PS ik heb net even gekeken maar helpmij.nl heeft de genoemde functionaliteit ook alleen bij het forum gedeelte. Een forum op je website kun je gemakkelijk krijgen met phpBB.

Vraag 2 weet ik geen antwoord op!

Maar vraag 1 wel.....
Plaats op elke pagina gewoon die tekst: Home > ... > ...

Ik denk dat je nu zou zeggen: Moet ik al die tekst op elke pagina zetten.
Maarja anderas moet je die code in elke pagina zetten (veel meer werk)

Maxuploader

De term hiervoor is overigens 'breadcrumbs', misschien kun je daar op zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan