• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 vragen, beiden totaal verschillend

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
de eerste vraag is:
1. ik wilde een voorwaardelijke opmaak toe laten passen voor een kolom waarbij voor de regels in die kolom gekeken wordt is de waarde ongelijk aan de waarde in kolom X, zoja, dan moet de cel geel gekleurd worden. Ik kreeg het maar niet voor elkaar.

en de tweede vraag:
ik heb een bestand waarin een ruim aantal formules gebruikt wordt. Nu staat daar ook deze formule in:
=+((L55/1,19)-N55)/(L55/1,19)

mijn vraag is nu: waar is dat plusteken aan het begin van de formule voor?

1) Selecteer de te kleuren kolom
Ga naar > Opmaak > Voorwaardelijke Opmaak > Formule : =A1<>B1 waar A1 de eerste cel van de te kleuren kolom en B1 de eerste cel van de referentie kolom is. Stel vervolgens de opmaak in (patroon : geel)

2) "+" is hier compleet overbodig !

vraag1

In A1
Opmaak>Voorwaardelijke opmaak>Celwaarde is>niet gelijk aan>=$X$1

Vraag 2

Dat +-teken dient nergens voor en kan weggelaten worden.

Mvg

Piet

Er schijnen ook mensen te zijn die gewend zijn om veel met de numerieke toetsen (rechterkant toetsenbord) te werken (bv boekhouders) en aangezien daar geen =-toets bij staat maar wel een +-toets...

Het geeft hetzelfde effect; 't staat alleen wat raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan