chrisje181
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 okt 2008
Hoi,
Ik heb 2 vraagjes:
Ik wil via het volgende script zorgen dat de 10 items uit mijn listbox worden overgezet naar een eigen label. Alleen dit gaat fout bij het laatste item, die blijft in de listbox staan en dus wordt de laatste label niet ingevuld. Hoe los ik dit op? Ikgebruik onderstaande code:
En de 2e vraag is:
Ik moet bovenstaande code 10 keer gebruiken, vanwege hetfeit dat ik 10 verschillende labels heb, genaamd label1 tot en met label 10
Hoe kan ik dit in een loopje zetten zodat ik maar 1 keer de code hoef te plaatsen ipv 10 keer?
Ik heb 2 vraagjes:
Ik wil via het volgende script zorgen dat de 10 items uit mijn listbox worden overgezet naar een eigen label. Alleen dit gaat fout bij het laatste item, die blijft in de listbox staan en dus wordt de laatste label niet ingevuld. Hoe los ik dit op? Ikgebruik onderstaande code:
Code:
lcount = lvl1ListBox.Items.Count - 1
rnum = r.Next(0, lcount)
lvl1Luik1.Text = lvl1ListBox.Items.Item(rnum)
lvl1ListBox.Items.Remove(lvl1Luik1.Text)
lcount = lvl1ListBox.Items.Count - 1
rnum2 = r2.Next(0, lcount)
lvl1Luik2.Text = lvl1ListBox.Items.Item(rnum2)
lvl1ListBox.Items.Remove(lvl1Luik2.Text)
Zoals je ziet gaat er voor de 2e label alleen rnum, r, lvl1Luik worden aangepast naar rnum2, r2 en lvl1Luik2 maar lcount pas ik niet aan)
En de 2e vraag is:
Ik moet bovenstaande code 10 keer gebruiken, vanwege hetfeit dat ik 10 verschillende labels heb, genaamd label1 tot en met label 10
Hoe kan ik dit in een loopje zetten zodat ik maar 1 keer de code hoef te plaatsen ipv 10 keer?