2 vragen over de "super verborgen" bestanden van XP (en 2k)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Run this registry script, which forces Windows to show so called "superhidden" files:
Copy the contents of the Quote box to Notepad, and save in a location of your choice as Unhide.reg (make sure to save as type: "All Files")

Doubleclick Unhide.reg, and answer 'yes' when prompted to add its contents to the Registry, then restart your computer.

This is only for XP or 2000 systems

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"SearchSystemDirs"=dword:00000001
"SearchHidden"=dword:00000001
"IncludeSubFolders"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"Hidden"=dword:00000001
"ShowSuperHidden"=dword:00000001

1. Is dit niet ook al boven water te halen met de opties
    *Veborgen bestanden en mappen weergeven
    *Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen
  2. Indien dit dus daar niet mee te zien is; hoe maak je dit regscriptje weer ongedaan? Want het is leuk dat je ze dan kan zien maar toch een beetje "gevaarlijk". En zeker de computer waar de beginner op werkt wil ik toch liever wat veiliger achterlaten.

1/ neen, bij mijn weten is dit niet mogelijk om ze zichtbaar te maken met "ingebouwde opties" , maar enkel met "attrib *.* -h -s" in uw cmd venster te doen met uw prompt in de map met verborgen bestanden
2/ door ShowSuperHidden"=dword:00000001 enzovoort te vervangen door ShowSuperHidden"=dword:00000000

:thumb: Danku. Ik wist dat het zo'n soort waarde aanpassing was met 1 en 0 maar wist niet precies welke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan