2 vragen over een datagridview

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kerkrade

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een applicatie voor een bioscoop voor de kassa waar de cassi�re precies kan zien hoeveel kaarten er nog zijn voor de films. Ik heb een db aangemaakt in Access met 2 kolomen. in de 1e kolom staat de naam van de film en in de 2e kolom staat de hoeveelheid kaarten er nog beschikbaar zijn. In mn form heb ik n datagridview aangemaakt waar de db aan gekoppeld is (deze dgv wordt uiteindelijk invisible gemaakt maar kan opgeroepen worden om nieuwe films toe te voegen of oude films te verwijderen. Verder heb ik nog n combobox aangemaakt waar de cassi�re de gewenste film kan kiezen (ook deze is gekoppeld aan de db). Verder heb ik n label waar de cassi�re kan zien hoeveel kaarten er nog beschikbaar zijn. Hier komt het 1e probleem. T lukt me niet om de data die aan een film gekoppeld is (de film van de combobox) te koppelen aan het label waar de hoeveelheid kaarten moet komen te staan. Verder staat op mijn form een textbox waar de cassi�re aangeeft hoeveel kaarten van dat aantal van dat label afgetrokken moet worden en dat getal moet dan weer verwerkt worden in de db. Dus ff n voorbeeld. Er komen 2 mensen voor de film Skyfall. De cassi�re kiest in de combobox Skyfall en in het label kan de cassi�re controleren of er nog 2 kaarten beschikbaar zijn. Ze ziet dat er bijv. nog 20 kaarten beschikbaar zijn. Vervolgens voert ze bij de textbox 2 in en klikt op de button kopen. Het aantal in t label wordt ipv 20 nu 18 en in de db wordt het aantal bijgewerkt naar 18. Hoop dat het een beetje duidelijk geworden is... Bijgevoegd nog n foto en de broncode:
helpmij_1.png
Code:
Public Class Home
    Private Sub Home_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        'TODO: This line of code loads data into the 'JT_KaartenDataSet.JT_Kaarten' table. You can move, or remove it, as needed.
        Me.JT_KaartenTableAdapter.Fill(Me.JT_KaartenDataSet.JT_Kaarten)
    End Sub
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAfsluiten.Click
        Me.Close()
    End Sub
    Private Sub btnKoop_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnKoop.Click
        txbAantalKaarten.Text -= lblKaartenBeschikbaarNr.Text
        lblKaartenBeschikbaarNr.Text = dgvAantalKaarten.Rows.Item("Aantal kaarten beschikbaar")
    End Sub
    Private Sub cmbNaamFilm_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmbNaamFilm.SelectedIndexChanged
        dgvAantalKaarten.Rows.Item("Aantal kaarten beschikbaar") = lblKaartenBeschikbaarNr.Text
    End Sub
End Class

Zoals je kunt zien is er nog veel lege ruimte op de form, maar daar komt nog n optie om de kaartjes op n stoel te zetten... Dus Zaal 1, Rij 1, Stoel 1 & 2...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan