2 vragen over xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander13

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
hallo allemaal,
ik heb laatst een pc gekregen waar standaard vista opzit. nu wou ik i.v.m game er graag xp op hebben. ik heb xp (illegaal :eek: ) gedownload en geinstaleerd. maar nu heb ik geen internet op mijn xp. ik heb via LAN kabel maar die pakt hij niet. ook een usb draadloos netwerk pakt hij niet. kan iemand hier helpen?

nu mijn 2e vraag: er stond standaard vista op en deze wil ik behouden. maar nu heb ik xp erbij gezet. en ziet vista xp niet. is er een progamma die precies hetzelfde doet als dual boot maar dan zonder een floppy of cd te branden. of is het gewoon slimmer om W7 te instaleren en dat die vista en xp ziet?

alvast bedankt :D

ok bedankt :D ik ga vanmidag even kijken nu eerst naar school. (toetsweek :confused: )

het is niet gelukt :(

bij easybcd staan xp en vista beide in de lijst. ik druk op save en restart de pc en hij start gewoon nog xp op. zodra ik de ene HD eraf haal start hij vista op (2 HDDs) en als ik daar easybcd opstart werkt het ook nog niet. iemand??

bij xp heb ik everest gedownload gekeken wat voor een netwerk kaart ik had. (wordt een vaste ethernet aansluiting op het moederbord gezien als aparte kaart?) ik de drivers gedownload geisntaleerd maar niks. pc opnieuw opgestart helpt allemaal niet :confused:

kan iemand helpen?

MasterBooter: installeren van de bootmanager

Start MasterBooter met het commando MRBOOTER en selecteer de verschillende opstartbare primaire partities die straks in het opstartmenu moeten worden opgenomen. Selecteer het meest gebruikte besturingssysteem als eerst, deze wordt namelijk standaard opgestart wanneer in het keuzemenu geen keuze wordt gemaakt. Volgende afbeelding laat bij het onderdeel Selected partitions zien dat 3 primaire partities zijn geselecteerd.
b1.gif

Druk op F10 om verder te gaan met de instellingen voor het opstartmenu.
Het is belangrijk dat bij de keuzemogelijkheid van elk besturingssysteem de overige systeempartities worden verborgen
(zie rechts bovenin het scherm: 011 geeft aan dat de laatste twee partities verborgen moeten worden en de eerste niet).
Nadat wederom op F10 is gedrukt, kunnen de overige variabelen naar eigen wens worden aangepast.
b2.gif

Nadat alle aanpassingen zijn opgeslagen, is een keuzemenu met de verschillende beschikbare Windows-versies aan het systeem toegevoegd. De primaire partities worden met deze bootmanager automatisch verborgen of actief gelabeld, al naar gelang het gekozen besturingssysteem. Het verwijderen van MasterBooter kan overigens op eenvoudige wijze met het commando EFDISK /MBR
Download: http://www.masterbooter.com

Heb je hier wat aan? Laat het ff weten!

Succes.

Laatst bewerkt:
beide vragen staan nog steeds open. bij die mrbooter krijg ik:

error: cannot run from this windows version. run from DOS or win9x/ME
press a key...

dus... kan iemand helpen?

en ook de vraag over de lan kabel staat nog open :confused:

Excuses,
Voor het gebruik van MasterBooter en EFDISK moeten de uitvoerbare bestanden MRBOOTER.EXE en EFDISK.EXE naar een opstartbare MS-DOS diskette of opstartbare MS-DOS CD-ROM worden gekopieerd. De programma's kunnen in MS-DOS worden opgestart met de commando's MRBOOTER en EFDISK.

Kijk hier voor meer info over een multiboot systeem opzetten met MrBooter

Succes.

maar ik denk dat ik nadat ik dit gelezen heb : http://www.helpmij.nl/forum/showthre...-dat-ge-begint! er ook niet meer mee verder ga. tenzij iemand oplossingen weet.
Er zijn idd veel problemen met dualbootsystemen. Mijn advies: niet aan beginnen!

is windows 7 beter om te gamen dan windows vista?
In mijn ogen moet je een Windowscomputer sowieso niet gebuiken om te gamen. Koop hiervoor liever een computer die speciaal ontworpen is om te gamen.

Waar je volgens mij vervolgens verstandig aan doet, is bv. een site als Forum Wndows 7 games in de gaten te houden als je toch hiermee verder wilt...

Tenslotte wou ik nog even opmerken dat het niet zo handig is om 2 vragen in een topic te plaatsen. Plaats in het vervolg gewoon 1 vraag per topic; de kans dat je goed geholpen wordt is groter en het houdt het ook overzichtelijker. Bovendien zouden andere mensen net 1 vraag kunnen missen die voor hen belangrijk zijn!

Laatst bewerkt:
dan zal ik maar eens stoppen met dual boot :P

waarom moet je een windows computer dan niet gebruiken? ik kan echt geen betere betalen of ik moet echt maanden/jaren sparen.

en zal ik de volgende keer doen :thumb:

waarom moet je een windows computer dan niet gebruiken? ik kan echt geen betere betalen of ik moet echt maanden/jaren sparen.
Ik ben niet degene die jou moet vertellen wat je moet doen, maar m.i. is een computer er voor serieuze zaken en spelcomputers voor spelen. Mijn mening echter is mijn mening en daar hoef jij het niet mee eens te zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
dat moeten neem ik nooit zo nouw hoor :)
maar als ik aan een spel computer denk denk ik aan 1000 á heel veel duizend euro. en dat heb ik toch niet even in mijn achter zak zitten en dat kan ik ook niet even in door even een bijbaantje te nemen zien te regelen :P (was het maar zo :D )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan