Het gaat om de volgende 2 vragen:
Ik maak een programma met vb2010. Ik laat tijdens het opstarten het programma controleren of er verbinding is met de online database, indien dit niet het geval is wordt er een bericht weergegeven en sluit het programma zich, de melding wordt weergegeven maar er opent zich ook een splashscreen en deze sluit zich niet.
Eigenlijk zou de splashscreen niet moeten laden (wanneer de verbinding met de database niet kan worden gemaakt).
Hier is de code die ik daarvoor gebruik:
En de tweede vraag:
Ik wil (indien er verbinding met de online database is) tijdens het laden van de splashscreen een copie van de online database in een lokale database, er gebeurd nu niks.
Hier is de code die ik daar nu voor gebruik:
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Alvast bedankt
Ik maak een programma met vb2010. Ik laat tijdens het opstarten het programma controleren of er verbinding is met de online database, indien dit niet het geval is wordt er een bericht weergegeven en sluit het programma zich, de melding wordt weergegeven maar er opent zich ook een splashscreen en deze sluit zich niet.
Eigenlijk zou de splashscreen niet moeten laden (wanneer de verbinding met de database niet kan worden gemaakt).
Hier is de code die ik daarvoor gebruik:
Code:
Private Sub MyApplication_Startup(sender As Object, e As Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.StartupEventArgs) Handles Me.Startup
If My.Computer.Network.IsAvailable Then
If My.Computer.Network.Ping("195.128.174.38") Then
Dim splash As StartScreen1 = CType(My.Application.SplashScreen, StartScreen1)
Else
Dim result As DialogResult = MessageBox.Show("Host is not available!" & vbNewLine & _
"Make sure you have an internet connection and try again later!", _
"Songlist Editor", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning)
If result <> DialogResult.OK Then
Me.HideSplashScreen()
e.Cancel = True
End If
End If
Else
Dim result As DialogResult = MessageBox.Show("There is no internet connection!" & vbNewLine & _
"Make sure you have an internet connection and try again later!", _
"Songlist Editor", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning)
If result <> DialogResult.OK Then
Me.HideSplashScreen()
e.Cancel = True
End If
End If
End Sub
En de tweede vraag:
Ik wil (indien er verbinding met de online database is) tijdens het laden van de splashscreen een copie van de online database in een lokale database, er gebeurd nu niks.
Hier is de code die ik daar nu voor gebruik:
Code:
SQL = "SELECT * FROM songs"
Try
con.Open()
mycommand.Connection = con
mycommand.CommandText = SQL
myadapter.SelectCommand = mycommand
myadapter.Fill(mydataset, "songs")
accesscon.Open()
Accessadapter.Update(mydataset, "songs")
Catch ex As Exception
MessageBox.Show(ex.Message)
End Try
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Alvast bedankt