• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik heb 2 vragen.

Hoe maak ik een knop met bijvoorbeeld de tekst"op datum sorteren" , die een lijstje op of aflopend op datum sorteert. (is dat met een macro?)

Hoe zorg ik ervoor dat ik een keuzelijst krijg. Bijvoorbeeld ... in c20 t/m c50 staan namen. Nu wil ik graag in A1 een keuze maken uit deze namen door op een klein pijltje te klikken en dan alle beschikbare namen krijgen.

Alvast bedankt voor de moeite

Hoe zorg ik ervoor dat ik een keuzelijst krijg. Bijvoorbeeld ... in c20 t/m c50 staan namen. Nu wil ik graag in A1 een keuze maken uit deze namen door op een klein pijltje te klikken en dan alle beschikbare namen krijgen.

Geef het bereik met de namen een naam, bv. namenlijst, en doe dan Data > Valideren > Lijst. Zet in het tekstvak

=namenlijst

Wigi

Moet ik dan in a1 zetten: "=namenlijst" ?
Ik heb dit geprobeerd en dan krijg ik een foutmelding

Ga naar de cel waar je de keuzelijst wilt hebben. Doe dan Data > Valideren > Lijst. Zet in het tekstvak.

=namenlijst

EERST moet je de namen in de lijst selecteren, en links boven in de formule balk de naam

namenlijst

typen. Je overschrijft gewoon het adres (begint metC2) daar. Enteren als je klaar bent.

Wigi

Sorry, maar ik krijg hem nog niet goed. :o

Zou je misschien een klein voorbeeldje willen maken?

Oke.. Dat is gelukt

Iemand nog een idee voor mij eerste vraag?

Een knop kan je toevoegen via de werkbalk Visual Basic. Zet ze gewoon ergens neer. Rechts klikken op de knop en in de Eigenschappen kan je de Caption instellen. Dat is hetgeen zichtbaar wordt vanboven op de knop. Zet dan de code van het sorteren in het Click_Event.

Is er ergens ook nog een site oid waar ik kan leren hoe ik zo'n codes schrijf?

Is er ergens ook nog een site oid waar ik kan leren hoe ik zo'n codes schrijf?

Neem je code op met de Macro recorder, die staat bij Extra > Macro...

Pas dan de code aan obv van dingen die je leert hier op het forum of op andere forums. Verder zal je het zelf moeten doen hoor.

Ik heb hem nu redelijk werkend op datum

Dit heeft een aantal pogingen mogen kosten maar dat maakt niet uit.

Wanneer ik hem helemaal heb opgelost zal ik het even melden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan