2 vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

OriginalDutch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Hey,

Ik weet niet zeker of ik dit hier moet plaatsen maar het zal van zelf wel worden verschoven als het niet goed staat?

Mijn vraag is:
Defragmentatie, wat houd dat in? en is het aan te raden?

Ik zit er over na te denken omdat te gaan doen, maar ik weet niet of het überhaupt wel veilig is, en of het je PC wel degelijk sneller maakt?

mvg,
OriginalDutch

Over het sneller maken van je pc met behulp van defragmentatie zijn alle vele levendige discussies gevoerd. Iedereen heeft zo een mening en niemand kan die beter onderbouwen dan 'bij mij werkte het'.

Als je mijn mening vraagt. Het zal alle bij een heel erg volle en gefragmenteerde schijf enig merkbaar verschil maken. Voor de rest is het defragmenteren in feite iets uit de tijd dat computers maar 1 taak tegelijk konden. In dat geval maakte het nogal verschil of alle bestanden netjes gerangschikt stonden. In moderne computers is dit zeker niet meer het geval en valt er te betwisten of je verschil merkt.

Voor wat betreft de veiligheid. Geen enkele intensieve operatie op een harde schijf is 100% veilig. Er bestaat altijd een risico dat de schijf defect raakt, of bijvoorbeeld bij stroomuitval onleesbaar wordt. Risico is klein, maar aanwezig.

Oke, ten eerste bedankt voor je snelle reactie!
Ik zal er nog even over na denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan